Click here to get your free mobile phone or apple ipod مذهبی - جاده خدا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای کمیل ! محبوب ترین چیزی که بندگان، پس از اقرار به خدا و اولیایش ، به درگاهش پیش می آورند، خویشتنداری، تحمّل و شکیبایی است . [امام علی علیه السلام ـ به کمیل بن زیاد ـ]
جاده خدا
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • تفسیر حروف مقطعه با مغزهای الکترونیکی
    چندی قبل مجله معروف مصری «اخر ساعه» که بزرگترین مجله مصور خاورمیانه محسوب می گردد، گزارشی درباره تحقیقات شگفت انگیز یک دانشمند مسلمان مصری در مورد تفسیر پاره ای از ایات قران مجید به کمک مغزهای الکترونیکی منتشر ساخت که اعجاب همگان را در نقاط مختلف جهان برانگیخت .
    این تحقیقات که محصول سه سال کوشش پیگیر و کار مداوم «دکتر راشد خلیفه » دانشمند شیمیدان مصری بود بار دیگر این حقیقت را به ثبوت رسانید که این کتاب بزرگ اسمانی محصول مغز بشر نیست و انسانها قادر نخواهند بود مثل ان را بیاورند .دکتر راشد این تحقیقات را در امریکا در شهر « سانت لویس » در ایالت « میسوری » انجام داد .
    تمام کوشش استاد مزیور برای کشف معانی حروف مقطعه قران یعنی حروفی مانند ( ق، الم، یس و ... ) صورت گرفته است ، او به کمک محاسبات پیچیده ای ثابت کرده است که رابطه نزدیکی میان حروف مزبور ، با حروف سوره ای که در اغاز ان قرار گرفته اند ، وجود دارد ( دقت کنید ) .
    بنابرین از مغر الکترونیکی تنها برای انجام محاسبه تعداد حروف سوره ها و بدست اوردن نسبت ( وبه اصطلاح ) « درصد » هر یک از حروف کمک گرفته است نه اینکه تفسیر ایات قران را از ماشین خواسته باشد .
    ولی مسلما اگر این ماشینها نبودند هیچ بشری قادر نبود به وسیله قلم و کاغذ این محاسبات را طی سالیان دراز انجام دهد !
    اکنون به سراغ کشف دانشمند مزبور برویم :
    دکتر راشد می گوید : می دانیم قران مجید 114 سوره دارد که از میان انها 86 سوره در مکه نازل گردیده و 28 سوره در مدینه ، و از میان مجموع سوره های قران 29 سوره است که در اغاز انها « حروف مقطعه » امده است .
    جالب اینکه این حروف مجموعا درست نصف حروف 28 گانه الفبای عربی راتشکیل می دهد وانها عبارتند از : ( ا، ح، ر، س، ص، ط، ق، ک، ل، م، ن، ه، ی ) که گاهی انها را «حروف نورانی » نیز می نامند .
    او می گوید سالها بود که من می خواستم بدانم معنی این «حروف به ظاهر از هم بریده شده » در اغاز سوره های قران چیست ؟ و هر قدر به تفاسیر مفسران بزرگ و اراء مختلفی که در این ضمینه داده بودند مراجعه کردم پاسخ قانع کننده ای نیافتم از خداوند یاری جستم و به مطالعه دست زدم . ناگهان به این فکر افتادم که شاید میان این حروف ، و حروف هر سوره ای که انها در اغازش قرار گرفته اند رابطه ای وجود داشته باشد .اما بررسی تمام حروف 14 گانه نورانی در 114 سوره قران و تعیین نسبت هر یک از انها و محاسبات فراوان دیگری که می بایست در این زمینه بشود چیزی نبود که بدون استخدام مغزهای الکترونیکی امکان پذیر باشد . لذا قبلا تمام حروف مزبور را در 114 سوره قران به طور جداگانه و همچنین مجموع حروف هر سوره را دقیقا تعیین کرده ، با شماره هر سوره ، به مغزهای الکترونیکی ( برای انجام محاسبات پیچیده بعدی ) سپردم این کار و مقدمات دیگر در مدت دو سال عملی شد . سپس مغز الکترونیکی را یک سال تمام برای انجام محاسباتی که به ان اشاره شد به کار گرفتم . نتیجه این محاسبات بسیار درخشان بود و برای نخستین بار در تاریخ اسلام پرده از حقایق شگفت انگیزی برداشته شد که اعجاز قران را ( علاوه بر جنبه های دیگر ) از نظر ریاضی و نسبت حروف قران کاملا روشن می ساخت .مغز الکتزونیکی با محاسبات خود برای ما روشن ساخت که میزان هر یک از حروف 14 گانه در هر سوره از 114 سوره قران به نسبت مجموع حروف ان سوره ؛ چند در صد است .
    فی المثال ، پس از محاسبه میابیم که نسبت حرف قاف که یکی از حروف نورانی قران است در سوره « فلق » بزرگترین رقم را دارد ( 6.700 ) درصد و در درجه اول در میان سوره های قران است ( البته به استثنای سوره ق )! بعد از ان سوره « قیامت » قرار دارد که تعداد قافهای ان نسبت به حروف مزبور (3.907 ) در صد میباشد  و پس از ان سوره « والشمس » است ( 3.906 ) درصد و همانطور که ملا حظه می کنیم تفاوت سوره  « قیامت » و « الشمس  » فقط یکهزارم درصد است ! و به همین ترتیب این نسبت را در تمام 114 سوره قران بدست می اوریم ( نه تنها این یک حرف بلکه درباره تمام حروف 14 گانه نورانی ) و به این ترتیب نسبت مجموع حروف هر یک از سوره ها با یکا یک این حروف روشن می گردد .
    1 - نسبت (ق ) در سوره « ق » از تمام سوره های قران بدون استثنا بیشتر است یعنی ایاتی که در طول 23 سال ، دوران نزول قران ، در 113 سوره دیگر قران امده انچنان هست که حرف قاف درانها کمتر به کار رفته است ، و این خود به راستی حیرت اور است که انسانی بتواند در مراقب تعداد هر یک از حوف سخنان در طول 23 سال باشد ، و در عین حال ازادانه مطالب خود را بدون کمترین تکلفی بیان کند . مسلما چنین کاری از عهده یک انسان بیرون است ، حتی محاسبه ان برای بزرگترین ریاضی دانان بدون کمک مغزهای الکترونیکی ممکن نیست ...

    امیر ::: شنبه 86/8/12::: ساعت 10:11 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    کیفیت نزول وحی از زبان خود پیامبر (صلی الله علیه و آله )
    در طی حدیثی امده است که در طرق روایات شیعه و اهل سنت دیده می شود : حارث بن هشام از پیامبر ( ص) پرسید ، وحی چگونه بر شما نازل می شود ؟ پیامبر فرمود : گاه صدایی مانند جرس به گوش من می رسید و وحیی که بدین صورت بر من نازل می شد ، سخت بر من گران و سنگین بود ، سپس این صدا ها قطع می شد و آنچه را جبرائیل می گفت فرا می گرفتم ، و گاهی جبرائیل به صورت مردی بر من فرود می امد ، وسپس با من سخن می گفت و من گفته های او را حفظ و از بر می کردم .
    و در مورد کیفیت نزول اولین آیات قرانی پیامبر (ص) می فرماید : « در غار حرا در خواب به سر می بردم که جبرائیل بر من وارد شد و برایم پاره ای از دیبا که مکتابی و نوشته ای در آن بود آورد و گفت بخوان . گفتم خواندن نمی دانم . جبرائیل من را فشرد و رها کرد و گفت بخوان ... تا سه بار این وضع تکرار شد ، و در آخرین بار به من گفت بخوان . گفتم چه چیزی بخوانم . گفت : ««اقرا با سم ربک الذی خلق ، خلق الانسان من علق ، اقرا و ربک الاکرام ، الذی علم با لقلم ، علم الانسان ما لم یعهلم »»
    پس از آن جبرائیل از کنارم دور شد ، و من بیدار شدم چنانکه گویی کتابی در قلبم نوشته شده بود ، از غار بیرون آمدم و به نیمه راه کوه رسیدم ، در این اثنا ندایی به گوشم رسید  که می گفت : « ای محمد تو رسول خدایی و من جبرائیلم » به راه خود ادامه دادم و هر گامی که بر می داشتم با ترس و بیم امیخته بود تا به خانه رسیدم».
    ایا می دانید اولین کسانی که به گرد آوری قران در زمان رسول خدا ( ص ) اقدام کرده اند  چه کسانی  بودند ؟
    علی بن ابیطالب (ع )
    معاذ بن جبل
    زید بن ثابت
    ابی بن کعب
    ابوزید ثابت بن زید بن نعمان
    ایا می دانید چه کسی برای اولین بار قران را اعراب گذاری کرده ؟
    به گفته بیشتر مورخین اولین نفر ابو الاسود دولی بود . که وی علم صرف و نحو را از حخرت علی  (ع ) آ موخت .ابو حیان تو حیدی می گوید : علی بن ابیطالب ( ع ) شنید که قاری قرانی  ایات را به غیر وجه صحیح قرائت می کند . این مطلب حضرت را ناراحت ساخت . ابو الاسود دولی را فرا خواند ، و به او پیشنهاد فرمود که قاعده و نمونه و مقیاسی برای مردم وضع کند ، البته جهات مختلف مطلب رابرای او باز و روشن نمود و زمینه کار را بریش فراهم کرد و نمونه هایی از قواعد رابرای او بیان داشت .
    ایا می دانید معنی لغوی قران چیست ؟
    قران در اصل مصدر است به معنی خواندن . چنانکه در بعضی ار ایات معنای مصدری مراد است مثل « ان علینا جمعه و قرانه فاذا قراناء فا تبع قرانه »  سپس قران علم است ( اسم خاص ) برای کتاب حاضر که بر حخرت رسول ( ص ) نازل شده است به اعتبار انکه خواندنی است . قران کتابی است خواندنی باید انرا خواند و در معانیش دقت و تدبر نمود . بعضی ها قران را در اص به معنب جمع گرفته اند که اصل ( قرء ) به معنی جمع است دز این صورت می توانید بگویید قران یعنی جامع حقایق  و فرموده های الهی . و نیز گفته انداز آن جهت قران نامیده می شود که سوره ها را جمع نموده آنها را به یکدیگر می پیوندد

    امیر ::: شنبه 86/8/12::: ساعت 10:10 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ـ اگر دین را مجموعه ای از «ارکان، اصول و فروعی که بر نبی نازل گردیده است، به علاوه تاریخ زندگی و سیره و سنن اولیای دین» بدانیم و فهم دین را در سه سطح اعمال دینی،‌ معرفت دینی و تجربه دینی ببینیم آنگاه به خوبی روشن می شود که امام حسین (ع) در چه پایه ای از فهم دینی قرار دارد. او کسی است که در خانه وحی و به همراه وحی رشد یافته است لذا هم به تمامی ارکان اصول و فروع دین آشناست و هم در گفتگوی مستمر با آن بزرگوار و خصوصاً علی بن ابی طالب (ع) و فاطمه زهرا (س) و امام حسن مجتبی (ع) به زوایای مختلف دین معرفت یافته است و نیز با زیستن درکنار بهترین و بزرگترین عارفان دوران صاحب تجارب عالی عرفانی شده است. اما آنچه که او از فهم دینی برای ما ارایه داده است در یک نگاه مستقل، نمود عالی تجربه دینی یعنی عرفان حماسی است دعای عرفه آن بزرگ یکی از عظیم ترین ذخایر معرفتی و عرفانی ماست و حماسه پس از دعا یعنی شهادت آن سالار و سید شهیدان مهمترین دستاورد عملی آن است که از دیگر  پیشوایان دینی دیده نشده است.1

     1-(مجموعه مقالات کنگره بین المللی امام خمینی و فرهنگ عاشورا/ دفتر دوم/ ص 225)



    امیر ::: شنبه 86/4/2::: ساعت 4:9 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    شیعیان در بزرگداشت شهدای کربلا، هر روز از دهه اول ماه محرم را مختص به یکی از بزرگان این نهضت جاویدان می دانند.
    روز اول محرم : مسلم ابن عقیل علیه السلام

    روز دوم محرم : ورود کاروان به کربلا ( ورودیه )

    روز سوم محرم : حضرت رقیه علیها السلام

    روز چهارم محرم : حضرت حر و اصحاب علیهم السلام - طفلان زینب علیهما السلام

    روز پنجم محرم : اصحاب  و عبدالله ابن الحسن علیهم السلام

    روز ششم محرم : حضرت قاسم ابن الحسن علیه السلام

    روز هفتم محرم : روضه عطش و علی اصغر علیه السلام

    روز هشتم محرم : حضرت علی اکبر علیه السلام

    روز نهم محرم : روز تاسوعا - حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام

    روز دهم محرم : روز عاشورا - حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام - حضرت زینب علیها السلام و شام غریبان

    روز یازدهم محرم : حرکت کاروان از کربلا

    روز دوازدهم محرم : ورود کاروان به کوفه



    امیر ::: شنبه 86/4/2::: ساعت 4:8 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ویژگی منحصر به فرد

    فاطمه (س) را همه می شناسند ؛ حتی غیر مسلمانان نیز از او به قداست یاد می کنند. مهربانی، شجاعت، عصمت، دانش و تقوا در یک کلام ، فضیلت ها با نام فاطمه گره خورده است . فاطمه (س) دختر پیامبر خداست که در قرآن ، مقام والایش بیان شده است ، قلب و جان و پیامبر(ص) که تاریخ ، سفارش های ایشان را به محبت او و فرزندانش ثبت کرده است . نام فاطمه (س) با مظلومیت هم گره خورده است و سیزدهم جمادی الاول و یا سوم جمادی الثانی ، سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) بهترین فرصت برای گره زدن
    دل های شیدا بر گوهرهای حسن اوست.

     

    آغاز مظلومیت

    داغ فراق پیامبر (ص) برای جهان اسلام و به ویژه خانواده ایشان مصیبت بزرگی بود، به ویژه  آنکه این مصیبت بزرگ ، آزارهای سختی را در پی داشت که در طول تاریخ ، گریبانگیر اهل بیت پیامبر(ص) شد. این مصیبت ها آنقدر کمرشکن بود که زهرا (س) زبان به شکوه گشود : « پدرجان ! تنها و حیران مانده ام .صدایم خاموش شده و پشتم شکسته است . زندگی ام مکدر گردیده و دنیا برمن تاریک شده است.» اشعاری هم که منسوب به ایشان است ، عظمت مصیبت را می رساند که : « مصیبت هایی بر من فروریخت که اگر روزهای روشن می ریخت ، همه در سیاهی فرو رفته و شب می شدند.»

     

    گریه های زهرا(س)

    پنج نفر در دنیا به «بکاء» یعنی بسیار گریه کننده معروف شده اند ؛ آدم (ع) که در جدایی از بهشت می گریست . یعقوب (ع) که بر جدایی یوسف گریه می کرد.یوسف(ع) که در فراق یعقوب(ع) شبانه روز اشکش جاری بود . اما فاطمه (س) آن قدر بر رحلت رسول خدا (ص) گریست که اهل مدینه از گریه او ناراحت شدند و اعتراض کردند. از این رو ، ایشان به مقبره شهدای احد می رفت و آنجا گریه می کرد. بعد از او اهم امام سجاد (ع) بر مصیبت پدرش امام حسین (ع) می گریست . به یقین زهرا فقط در فراق پدر خویش نمی گریست ، بلکه پی آمدهای دردناک رحلت پیامبر(ص) شکیب آن بانوی شکیبا را گرفته و پشت آن کوه صبر را خم کرده بود.

     

    عیادت زنان مدینه

    هنگامی که فاطمه (س) در بستر شهادت قرار گرفت ، زنان مدینه به عیادت او رفتند و جویای احوالش شدند. حضرت پس از حمد و ثنای الهی و درود بر پدرش رسول خدا (ص) فرمود : « به خدا سوگند از دنیای شما بیزارم و مردهای شما را دشمن می دارم ... کردار مردان شما زیانی آشکار است ؛ چراکه آنها از ابوالحسن علی (ع) روی گردان شدند. سوگند به خدا روی گردانی آنها از علی (ع) به این دلیل است که شمشیر علی در
     میدان های نبرد، تیز و کوبنده بود . او باکی از مرگ نداشت ... آنها بر ما ستم کردند و دست از یاری ما کشیدند.»

     

    سخنان علی و فاطمه (س) با یکدیگر

    هنگامی که فاطمه (س) احساس می کرد زمان رحلتش نزدیک است ، خطاب به علی (ع) گفت : « ای پسر عمو! از روزی که با من زندگی کردی ، از من دروغ و خیانتی ندیدی و هیچ گاه با تو مخالفت نکردم.» علی (ع) فرمود: « نه هرگز، تو آگاه ترین ، نیکوکارترین و گرامی ترین شخص هستی و خوف تو در پیشگاه خدا بیشتر از آن است که تو را به خاطر مخالفت با من ، سرزنش کنم . فراق تو برای من بسیار سخت است ، ولی چه باید کرد که چاره ای از مرگ نیست.سوگند به خدا ، مصیبت رسول خدا را بر من تازه کردی و فراق و فقدان تو برای من بسیار بزرگ و دشوار است ... این مصیبتی است که تسلیت و آرامش ندارد و حادثه ای جان سوز و جبران ناپذیر است .» سپس ساعتی با هم گریه کردند.

     

     

    لحظه غم انگیز شهادت

    زمانی که شهادت حضرت فاطمه (س) نزدیک شد، به اسماء بنت عمیس فرمود: «آبی بیاور تا وضو بگیرم». ایشان وضو گرفتند و به روایتی غسل کردند.سپس خودرا معطر ساخته و لباس های تازه ای پوشیدند و فرمودند:« ای اسماء ! مقداری از آن کافور بهشتی را بالای سرم بگذار تا مرا با آن حنوط کنند». سپس پای خود را به سمت قبله دراز کرده ، خوابیدند و پارچه ای بر روی خود کشیدند و فرمودند:« ای اسماء! ساعتی صبرکن و بعد از آن مرا صدا بزن ، اگر جوابی ندادم ، بدان که من به پدر خویش ملحق شده ام و علی (ع) را باخبر کن ». اسماء بعد از ساعتی ، چند مرتبه ایشان را صدا زد، ولی جوابی نشنید .سپس پارچه را از روی ایشان برداشت و دریافت که مرغ روحش به بهشت برین پرواز کرده است.

     

    امیرمومنان و خبر شهادت زهرا(س)

    اسماء به حسن و حسین (ع) گفت : « نزد پدر بروید و شهادت مادرتان را به او خبر دهید .» حسن و حسین (ع) از خانه بیرون آمدند ، در حالی که فریاد می زدند : « آه ای محمد (ص) ای احمد! امروز مصیبت فقدان تو برای ما تازه شد ؛ چراکه مادرمان از دنیا رفت ». آن دو وارد مسجد شدند و خبر شهادت مادر را به علی (ع) رساندند. امیرمومنان از شنیدن این خبر آن چنان متاثر شد، که بی هوش بر زمین افتاد و تا وقتی آبی به صورتش نزده بودند، در همان حال بود. سپس با ندایی جان سوز فرمود: «ای دختر محمد! به چه کسی خود را تسلیت دهم . تا زنده بودی مصیبتم را با تو تسلیت می دادم ، اکنون بعد از تو چگونه آرام گیرم.»

     

    وصیت نامه زهرا(س)

    امام علی (ع) با قامتی خمیده از درد فقدان زهرا (ع) کنار بدن پاکش حاضر شد . روانداز او را بلند کرد و نامه ای بالای سر فاطمه (ع) مشاهده کرد. آن را برداشت و خواند : « به نام خداوند بخشنده مهربان . این وصیت فاطمه (س) دختر پیامبر(ص) است : فاطمه گواهی می دهد که خدایی جز خدای یگانه نیست و محمد (ص) بنده و فرستاده خداست. بهشت و دوزخ حق است و تردیدی در بر پاشدن قیامت نیست و خداوند مردگان را از قبر برمی انگیزد. ای علی ! من فاطمه دختر محمد(ص) هستم که خداوند مرا به ازدواج تو درآورد تا در دنیا و آخرت ، از آن تو باشم تو از دیگران به من شایسته تری .مرا به خاک بسپار و به هیچ کس خبر نده . تو را به خدا می سپارم و به فرزندانم تا روز قیامت درود می فرستم.»

    مدینه در سوگ فاطمه(س)

     هنگامی که خبر شهادت حضرت فاطمه (س) در مدینه منتشر گردید ، همگان ناله کنان به خانه علی (ع) آمدند و دسته دسته برای عرض تسلیت شرفیاب شدند. آن حضرت نشسته بود و حسن و حسین (ع) مقابل ایشان نشسته بودند و گریه می کردند؛ به طوری که مردم از گریه آن دو ، اشکشان جاری می شد . زینب و ام کلثوم نیز اشکشان خشک نمی شد.مردم منتظر بودند تا بر بدن پاک زهرا(س) نماز بخوانند .در این وقت ابوذر بیرون آمد و گفت : « بیرون آوردن جسم فاطمه (س) تا شب به تاخیر افتاد.» با این خبر ، مردم از آنجا پراکنده شدند.

    غسل و دفن شبانه

    زمانی که شب فرارسید ، امیر مومنان علی علیه السلام بنا به وصیت زهرا سلام ا... علیه  به کمک اسماء بنت عمیس ، بدون آنکه پیراهن او را از تن بیرون آورد ، فاطمه را غسل داد و او را داخل تابوت نهاد. حضرت سپس به امام حسن علیه السلام فرمود: به ابوذر خبر بده بیاید . او ابوذر را خبرکرد و با هم فاطمه علیه السلام را تا محل نماز حمل کردند. تشییع شبانه زهرا (س)  با حضور امام حسن (ع)  ، امام حسین(ع)  ،سلمان ، ابوذر مقداد و چند نفر از یاران ویژه حضرت انجام گرفت . آنان برجسم حضرت زهرا (س) نماز خواندند و شبانه او را به خاک سپردند. حضرت علی علیه السلام اطراف قبر حضرت زهرا (س) هفت قبر دیگر ساخت تا قبر فاطمه (س) شناخته نشود به روایتی نیز چهل قبر دیگر را آب پاشید که معلوم نشود کدام تازه است و بنا به روایت سوم، قبر زهرا (س) را مسطح و هموار نمود تا مشخص نباشد .

     

    اختلاف در محل قبر فاطمه (س)

    مزار شریف حضرت فاطمه (س) بر ما آشکار نیست . بعضی می گویند علی علیه السلام فاطمه (س) را نزدیک قبور امامان بقیع دفن کرده است بعضی هم معتقدند زهرا (س) ما بین قبر پیامبر (ص)  ومنبر آن حضرت به خاک سپرده شده است برخی دیگر می گویند آن حضرت، در خانه خود دفن شده است.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    سخنان علی علیه السلام بعد از خاک سپاری

    پس از آنکه امیر المومنان علی علیه السلام از خاک سپاری فاطمه (س) فار غ شد  اشکش جاری گردید و رو به طرف قبر پیامبر (ص) کرد و فرمود: سلام برتو ای رسول خدا! سلامی از طرف خودم و دخترت که هم اکنون در جوارت آرمیده وبه سرعت به تو ملحق شده است ای پیامبر خدا (ص) صبرم از فراق دختر برگزیده ات کم شده وطاقتم از دست رفته است ولی پس از رو به رو شدن با فاجعه سترگ رحلت تو ، هرمصیبتی به من برسد کوچک خواهد بود... پیامبر خدا امانتی که به من سپرده بودی ، به تو برگردانده شد اما اندوه من همیشگی است و شب هایم را با بیداری به سر می برم تا اینکه به تو بپیوندم" .

     

    برخورد شدید علی علیه السلام با اندیشه نبش قبر

    زمانی که مردم مدینه از خاک سپاری زهرا (س) آگاه شدند صدای گریه شان بلند شد و همدیگر را سرزنش می کردند  که "پیامبر شما جز یک دختر در میانتان نگذاشت و هیچ یک در مراسم نماز و دفن او نبودید و قبر او را نمی شناسید"  تعدادی از آنان گفتند : چند تن از زنان با ایمان را بیاورید تا این قبرها را نبش کنیم و برجنازه فاطمه نماز بخوانیم  و قبرش را زیارت کنیم . علی علیه السلام از این تصمیم با خبر شد و با عصبانیت تمام ، در حالی که چشمانش سرخ شده رگ های گردنش نیز از عصبانیت پرخون گردیده بود ، شمشیر به دست به قبرستان رفت و مردم را از نبش قبرها باز داشت .

     

    نمونه ای از کلمات نورانی فاطمه (س)

    اگرروزه ، زبان گوش چشم و دست و پای روزه دار را از ارتکاب اعمال ناپسند دور نکند، به چه دردش می خورد ؟

     

    آن زمان که زن درخانه خود می ماند (و به امور زنگی وتربیت فرزند می پردازند) به خدا نزدیک تر است .

    از دنیای شما سه چیز محبوب من است : تلاوت قرآن نگاه به چهره رسول خدا (ص) و انفاق در راه خدا.

    پاداش خوشرویی در برابر مومن بهشت است وخوشرویی با دشمن انسان های ستیزه جو، انسان را از عذاب آتش باز می دارد .

    کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا بفرستد، خداوند بزرگ ، برترین مصلحت را به سوی او خواهد فرستاد .

     

    سلامی به محضر زهرای مرضیه (س)

    سلام برتو ای دختر رسول خدا ... سلام برتو ای سرور زنان عالمیان ، سلام برتو ای همسر ولی خدا و بهترین خلق خدا بعد از پیامبرش ، سلام بر تو ای مادر حسن و حسین علیه السلام، سلام بر تو ای صدیقه شهیده سلام بر تو ای با فضیلت پاک، سلام بر تو ای حوریه انسی، ... خدا و فرشتگانش را گواه می گیرم که دوست دوستداران تو و دشمن دشمنان توام .



    امیر ::: سه شنبه 86/3/29::: ساعت 4:18 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    امروز چهارشنبه ۱۳ جمادی الاول ۱۴۲۸ هجری قمری، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است، بزرگ بانویی که اقدامات وی در دوران کوتاه زندگی، از او الگویی فرهیخته و جاودانه برای زنان عالم ساخت .
    امروز چهارشنبه ۱۳ جمادی الاول ۱۴۲۸ هجری قمری، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است، بزرگ بانویی که اقدامات وی در دوران کوتاه زندگی، از او الگویی فرهیخته و جاودانه برای زنان عالم ساخت .
    آفرینش و زندگی فاطمه این نکته را به اثبات رساند که می‏توان احساسات و انعطاف زنانه را با شعور و درایت حماسی پیوند زد؛ می‏توان از محیط خانه منشأ تحولات اجتماعی و تاریخی شد؛ می‏توان در محراب عبادت با ملک همنوا گردید و از آنجا، پای به مسجد گذاشت و بلاغت را در ادبیات سیاسی و فرهنگی به اوج رساند؛ می‏توان اوج اقتدار زنانه را در خضوع به همسر، پرورش فرزند، خانه‏ داری هدفمند، توجه به علم و معرفت و حضور مؤثر در مهم‏ ترین عرصه‏ های حیات سیاسی و اجتماعی، تعریف کرد و عمر کوتاه زندگی مادی را تا همیشه تاریخ جاودانه ساخت.
    ●‌ فاطمه‌ زهرا(س) شخصیتی ممتاز و برجسته
    شخصیت‌ زهرای‌ اطهر، در ابعاد سیاسی‌ و اجتماعی‌ و جهادی‌، شخصیت‌ ممتاز و برجسته ‌ای‌ است؛ به‌ طوری‌ که‌ همه‌ زنان‌ مبارز و انقلابی‌ و برجسته‌ و سیاسی‌ عالم‌ می‌ توانند از زندگی‌ کوتاه‌ و پرمغز او درس‌ بگیرند.
    زنی‌ که‌ در بیت‌ انقلاب‌ متولد شد و تمام‌ دوران‌ کودکی‌ را در آغوش‌ پدری‌ گذراند که‌ مشغول یک‌ مبارزه‌ عظیم‌ جهانی و‌ فراموش‌ نشدنی‌ بود. وی در دوران‌ کودکی‌، سختیهای‌ مبارزه‌ دوران‌ مکه‌ را چشید، به‌ شعب‌ ابی‌طالب‌ برده‌ شد، گرسنگی‌ و سختی‌ و رعب‌ و انواع‌ شدتهای‌ دوران‌ مبارزه‌ مکه‌ را لمس‌ و بعد که‌ به‌ مدینه‌ هجرت‌ کرد، همسر مردی‌ شد که‌ تمام‌ زندگی‌ اش جهاد فی‌سبیل‌الله‌ بود و در تمام‌ قریب‌ به‌ یازده‌ سال‌ زندگی‌ مشترک‌ فاطمه‌ زهرا (س) و امیرالمؤمنین‌(ع)، هیچ‌ سالی‌، بلکه‌ هیچ‌ نیم‌ سالی‌ نگذشت‌ که‌ این‌ شوهر، کمر به‌ جهاد فی‌سبیل‌الله‌ نبسته‌ و به‌ میدان‌ جنگ‌ نرفته‌ باشد و این‌ زن‌ بزرگ‌ و فداکار، همسری‌ شایسته‌ یک‌ مرد مجاهد و یک‌ سرباز و سردار دائمی‌ میدان‌ جنگ‌ را نکرده‌ باشد .
    زندگی‌ فاطمه‌ ‌زهرا(س‌)، اگر چه‌ کوتاه‌ بود و حدود بیست‌ سال‌ بیشتر طول‌ نکشید، اما این‌ زندگی‌، از جهت‌ جهاد، مبارزه‌ ، تلاش‌، کار انقلابی‌، صبر انقلابی‌، درس‌، فراگیری‌ و آموزش، سخنرانی‌ و دفاع‌ از نبوت‌ و امامت‌ و نظام‌ اسلامی‌، دریای‌ پهناوری‌ از تلاش‌ و مبارزه‌ و کار و در نهایت‌ هم‌ شهادت‌ است‌.
    مقام‌ معنوی‌ این‌ بزرگوار، نسبت‌ به‌ مقام‌ جهادی‌، انقلابی‌ و اجتماعی‌ او به‌ مراتب‌ بالاتر است‌. فاطمه ‌‌زهرا(س‌) به‌ ظاهر، یک‌ بشر و یک‌ زن‌، آن‌ هم‌ زنی‌ جوان‌ است؛ اما در معنا، یک‌ حقیقت‌ عظیم‌ و یک‌ نور درخشان‌ الهی‌ و یک‌ بنده‌ صالح‌ و یک‌ انسان‌ ممتاز و برگزیده‌ است‌.
    ● ام ابیها؛ تسلی ‌بخش پیغمبر(ص)
    تا قبل از ازدواج که دخترکی بود، با آن پدر به این عظمت کاری کرد که کنیه‏اش را ام ‏ابیها – مادر پدر - گذاشتند. در آن زمان، پیامبر رحمت و نور، پدید آورنده دنیای نو و رهبر و فرمانده عظیم آن انقلاب جهانی انقلابی که باید تا ابد بماند، در حال برافراشتن پرچم اسلام بود.
    آن حضرت چه در دوران مکه، چه در دوران شعب ‏ابی‌طالب و چه آن هنگام که مادرش خدیجه از دنیا رفت و پیغمبر را تنها گذاشت، در کنار و غمخوار پدر بود. دل پیغمبر در مدت کوتاهی با دو حادثه وفات خدیجه و وفات ابی ‌طالب شکست. فاطمه زهرا (س) در آن روزها قد برافراشت و با دستهای کوچک خود غبار محنت را از چهره پیغمبر زدود.


    امیر ::: سه شنبه 86/3/29::: ساعت 4:9 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    انبوه اندوه مولا



    امشب چه شبی است؟ دنیا چه تیره می نماید! مگر مهتاب نیست؟ مگر دنیا دگرگون شده است؟! چرا من از خودم بی خبرم؟! چه می بینم؟! چه می شنوم؟! چرا رنگ ها در چشمم بی رنگ است؟! مگر اندیشه ام را چه چیز از من گرفته است؟! این آشوب درونی ام چیست؟! از چه حکایت می کند؟! چرا فرزندانم ضجه می زنند؟! چرا زینب و ام کلثوم مویشان پریشان است؟! چرا حسین ناله سر داده است؟! چرا حسن سر بر دیوار نهاده اشک می ریزد؟!
    خدای من! آیا باور کنم که چراغ خانه ام خاموش گردیده؟ آری، آری، فاطمه از دنیا رفته است، آرامش از وجودم گریزان شده، همسرم، همزبانم، همدمم، همرزمم، التیام دهنده ی آلامم از من جدا شده و مرا با تمامی مشکلاتم تنها رها کرده است؛ چه مصیبتی! چه اتفاق ناگواری! چگونه می توان باور کرد که تا این حد اندوه و فراق جان گداز است؟ راستی درد یتیمی با فرزندانم چه می کند؟ چه قدر زجر آور و تلخ است. باید باور کنم همین چند ساعت پیش بود که فاطمه گفت: من به زودی به خدا و پیغمبرش ملحق خواهم شد؛ و چه آسان این پرنده ی بهشتی از بام دنیا پرید! او که غمخوار و غمگسار علی بود هرگز علی را تنها نمی گذاشت. مگر چه دیده بود یا مگر چه مصلحت الهی بود که قبل از ترک خانمان، مژده ی وصال لقاء الله را می داد؟ اما چه مژده ای، که پس از آن گفت: مرا شبانه بردارید و شبانه غسل و کفن کرده، به خاک بسپارید؛ قبرم را به کسی ننمایید.
    این ها همه درست! اما چرا گفت: از روی پیراهنم غسل بدهید؟! چرا غسل جبیره؟! الله اکبر، خدای من! او نخواست تا با مشاهده ی بازوی ورم کرده اش، زخم مسمار در سینه اش و شکستگی پهلویش خاطرم را بیازارد. خدای من! این پاره ی تن رسول، چه قدر مهربان، چه قدر دوراندیش، چه اندازه علاقمند به علی بود، که پس از مرگ هم نخواست بار خاطرم باشد. ولی آیا او از این وصایا چه در نظر داشت؟
    .... 



    امیر ::: یکشنبه 86/3/27::: ساعت 12:1 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     رسم رفاقت در حق امام زمان !!؟؟


    گاهی وقتا، با خودم که فکر میکنم ،میگم چی میشد آقارو برای یک بار هم که شده ببینم.


    یا در عالم خواب یک لحظه زیارتشون کنم. شاید شما هم مثل من فکر میکنید.


    ولی تا حالا هیچ کدوم از ماها فکر کردیم وقتی که آقا رو دیدیم توی او ن لحظه چی می خواهیم به آقامون بگیم !؟


    اصلاٌ چطور توی روی آقامون نگاه کنیم، با اینهمه گناه که کردیم،دروغ هایی که گفتیم ،


    تهمت هایی که به همدیگه زدیم ،سر همدیگه کلاه گذاشتیم و دیگه ودیگه که اگه بخوایم بشماریمشون سر به فلک میکشه وتا چند روز و یا چند هفته و یا چندسال باید این کارروادامه بدیم تا شمار گناهانمون تموم بشه!


    اصلاٌ مگه آدم قحطه که آقا بیاد به خواب امثال من ،چرابیاد؟


    ما وقتی میریم خونه کسی که برامون ارزش قائله ، دوسمون داره ، دلمون براش تنگشده ومی خواهیم خوشحالش بکنیم.


    وقتی ما با یکی دوست میشیم ،سعی میکنیم رسم رفاقت رو در حقش ادا کنیم


     یعنی هواشو داریم ، پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و گاهی اوقات به خاطر


     رفیقمون حاضریم جونمونم رو هم  بدیم و هر کاری که از ما بخواد نهایت سعی خودمون


    رو میکنیم تا اون کار رو براش انجام بدیم وخیلی کارهای دیگه....


    حالا ما باید با خودمون فکر کنیم، ماها که ادعامون میشه منتظر آقا هستیم ، خیلی


    خاطر آقا رو میخواهیم و جونمون رو به یک نگاهش فدا میکنیم و....


    حالا باید ببینیم رسم رفاقت رو در حقشون  ادا کردیم یا نه ؟


    رسم رفاقت در حق چه کسی ، در حق کسی که منجی عالم بشریت هستش ،


    کسی که تمام عالم به خاطر اون و پدرانش خلق شده.


    اصلاٌ رسم رفاقت در حق امام زمان چیه ؟ آقا از ما چی میخواد ؟ چه کار باید انجام بدیم


     که رضایت آقامون رو جلب کنیم ؟ چه کار باید بکنیم که به دیدار آقامون نائل بشیم؟


    پاسخ این سوال رو خود آقا به ما دادن و فرمودن :


     


    <<شما گناه نکنید وبه واجبات عمل کنید ، من خود به دیدار شما می آیم>>


     


    شاید تا حالا فکر میکردیم اگر بخواهیم آقا رو ببینیم  باید تمام طول سال روزه بگیریم


    و نماز شب بخونیم واعتکاف و نماز مستحبی و غیره و غیره. ولی حالا میفهمیم که


    اگه فقط گناه نکنیم آقامون رو میبینیم . با این حرف آقا به خیلی از ماهاثابت کرده که


     ما فقط ادعا داریم  و اصلاٌ دوست نداریم آقارو ببینیم چه برسه عاشقشون باشیم


    وبخواهیم جونمون رو فداش کنیم.


    با این حرف مشخص میشه چقدر در حق آقامون نارفیقی کردیم ،نا رفیقی که هیچ


    از پشت بهش خنجر زدیم. خیلیهامون از همون هایی هستیم که پشت امیرالمومنین


     رو خالی کردن شاید بدتر اونهایی که باهاش جنگیدن ویا اونهایی که به حضرت فاطمه


     اهانت کردنو یا مثل اونهایی که برای امام حسین نامه ودعوتنامه فرستادن و بعد


    اونجور به استقبالش رفتن. خدا میدونه !!!!؟؟؟؟


     


    من همیشه بچه که بودم با خودم فکر میکردم و میگفتم کاش تو زمون حضرت علی


     بودم و نمیزاشتم اون کارا رو باهاشون بکنن ویا تو زمون امام حسن بودم  و نمیذاشتم


    اون طور مظلوم واقع بشن و یا تو زمون امام حسین میرفتم و کمکشون میکردم


    و همینطور امامان دیگه وخیلی موقعیت های دیگه...


     


    شاید خیلی از شماها هم  مثل من فکر میکنید !!!


    ولی حالا خیلی خوشحال هستم که توی اون زمونه ها نبودم چون مطمئن هستم


     اگر بودم گمراه شده بودم و چه بسا شمشیر رو از پشت به جای ابن ملجم به فرق


     حضرت علی میزدم ، امام حسن رو مسموم میکردم و شش ماهه امام حسین رو شهید میکردم و...........


    حالا ترسم از اینه که آقام بیاد و وضع بشه مثل اون موقع ها  ، آدم هایی مثل من


     که ادعاشون میشه بشن مثل کوفی ها و شمشیر دشمنی به دست بگیرن و ....


    خدا اون روز رو نیاره!!


     


    خدایا اگه قراره من باشم و آقا ظهور کنه و من جزء منافق ها باشم ، خدایا ازت


     می خوام که مرگ من رو برسونی . چون این گناهایی که کردم برام کافی که جام


     توی طبقه هفتم جهنم باشه دیگه نمی خوام توی جهنم همنشین عمر و عثمان و


     شیطان  خیلی پَستهای دیگه بشم اگه اون طور بشه اونوقت اون هرومزاده ها من رو مسخره خواهند کرد اونوقت گناه من بدتر از اوناست چون اونا رو در رو دشمن ائمه بودن


     ولی من توی ظاهرادعای دوستی داشتم ولی دشمنی من باائمه خیلی بیشتراز اونا بود.


    اگه ابن ملجم یک ضربه به فرق حضرت علی زد من روزی هزاران تیر به سمت قلب ایشان رها میکنم.


     


    چرا باید اینطور باشه ؟ چطور شد این خصلت ها توی وجود شیعیان جا گرفت؟ چطور شد


     که فقط چند ساعت بعد از توبه به فکر گناه می افتیم؟چطور شد وقتی صدای قرآن رو میشنویم سردرد می گیریم؟چرا موقع اذان که میشه همه تلوزیون هامون رو خاموش میکنیم؟چرا وقتی کسی حرفی از اسلام و خدا میزنه فورا مهر تحجر بهش میزنیم؟


    چرا نماز خوندن شده کار بیکلاسا؟ چرا وضع جامعه اینطور شده؟؟؟؟


     


    امام زمان خودت کمکمون کن ، دست ما رو بگیر ، ما دیگه چیزی برامون باقی نمونده.


     


    اللهم عجل لولیک الفرج


     



    امیر ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 10:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    وقتی کسی درختی را مشاهده می کند، اول برگهای ان را می بیند، گاهی میوه‏ها در لابه لای برگها پنهان اند؛ امام زمان«ع» با ما شیعیان معرفی می‏شوند؛ ما نمایانگر امام خودمان هستیم، اگر ما برگهای زرد و رنجوری باشیم، دیگران از درخت دوری می‏کنند؛ این خیلی مهم است که به این درخت وصل باشیم، انسان با یک انحراف دچار مرض روحی می‏شود، به تدریج ان مرض شدت می‏یابد و کم‏کم برگ از درخت می‏افتد، خزان و مرگ برگ فرا می‏رسد. ... با تمام وجود باید به این درخت چسبید،‏حتمآ نباید روی شاخه اصلی قرار بگیریم، به یک شاخه فرعی، یک شاخسار از درخت هم که دستمان رسید، باید محکم ان را بگیریم و رها نکنیم.




    امیر ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 11:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    می نویسم که تو این دنیا غریبم


    به غیر از تو هیچ کسی رو ندارم


     


    تموم دلخوشیم تو هستی


    شور زندگیم  تو هستی


     


    حالا که تو هستی خیالم راحته


    که تو این شهر شلوغ یکی باهامه


     


    وقتی که هستی ،می شی پناه من


    میون این همه گرگ تو میشی نجات من


     


    خدا نکنه روزی بیاد


    که اشک بیشینه تو چشات


     


    خدا نکنه روزی بیاد


    که خاری بره به پات


     


    الهی اون روز هیچ وقت نیاد


    دیگه غم نیشینه تو صدات


     


    می نویسم که تو این دنیا غریبم


    به غیر از تو کسی رو ندارم




    امیر ::: شنبه 86/2/29::: ساعت 10:13 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 0
    بازدید دیروز: 34
    کل بازدید :354166

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    جاده خدا
    امیر
    خوش برخورد

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    جاده خدا

    >>لینک دوستان<<
    پردیس
    دانشجوی دانشگاه المهدی
    محمدعلی مقامی
    منتظران ظهور
    بتلیجه
    هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند)
    یا اباصالح المهدی (عج)
    .:: در کوی بی نشان ها ::.
    دختر شهید
    سرای اندیشه
    .:: بوستان نماز ::.
    * مطالب علمی *
    معراج ستاره ها
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    مهر بر لب زده
    عشاق
    گروه تک تاز
    شب و تنهایی عشق
    حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
    آقاشیر
    دریـــچـــه
    کـــــلام نـــو
    شلمچه
    کلبه عشق
    .:: رویش عشق::.
    تکنولوژی کامپیوتر
    یادداشتها و برداشتها
    ولایت تا شهادت
    رنگارنگه RANGARANGE رنگارنگه
    دخترک
    *اسرار موفقیت*
    فقط خدا رو عشقه
    برای اولین بار ...
    تمهیدات
    ایحسب الانسان ان یترک سدی
    یاد ارباب حسین علیه السلام
    رند
    پاک دیده
    پنجره چهارمی ها
    manna
    پرسش مهر 8
    آواز پرجبرئیل
    ساحل نشین اشک
    عشق الهی
    عطش
    دانلود download امپراطور دریا بازی موبایل نرم افزار کرک کد لینک
    به یاد شهدا
    جک ، اس ام اس و عکس در خنده سرا
    شهدای استان خراسان
    جامعه بانوان ابهر
    COMPUTER&NETWORK
    گچساران بلاگ عشق
    پاتوق دخترها
    تبادل لینک وافزایش بازدید
    تازه ها
    نگاه منتظر
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو
    ثانیه
    کتابدار فردا
    به دادم برس
    فرجی دیگر
    مسافر عاشق
    خلوت من
    ابوالفضل فتحیان
    هدهد سرگشته
    فرشتگان
    خط بارون
    معراج مومن
    شریعت پاینده
    کلک بهار
    ازدواج
    بسوی ظهور ...
    زورخانه باباعلی
    قافله شهداء
    منطقه ممنوعه
    ستاد مردمی حمایت از تحریم کالاهای صهیونیستی
    کبو ترانه
    کبو ترانه تا بام ملکوت
    جزیره تنهایی من
    دوزخیان زمین
    پیامبر اعظم
    عشق و......
    تصویر تازه
    جمهوریت
    مذهب
    هیئت بقیه الله شهیدیه
    ماء طهور
    تخّلات خزان‌زده
    ناگفته های آبجی کوچیکه
    عــــشق کوچک
    آسمان سرخ
    عاشق دلباخته
    امیدزهرا
    شب مهتابی
    شعر و دل نوشته های اسارت
    تنهام نزار
    سروش بهاری
    شیعه مذهب برتر
    همسفر عشق
    حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد
    کورش 2009
    عروسک تنها و دلتنگ!!
    عمو اکبر
    آبدارچی پارسی بلاگ
    شاهد
    شمیم
    شیلو عج الله
    وجودم بخاطر وجودش بوجود آمد
    السلام علیک یا صاحب الزمان
    عوامل پیشرفت ، راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست ؟
    زنان در جهان
    رنگارنگ
    حقیقت بهائیت
    یاد لاله ها
    مشکی رنگه عشقه
    مذهب فرهنگ
    lovlyworld
    گل نرگس Narcissus
    نورالهدی
    محبت
    اونایی که دوست داشتنشون سخته کسایی اند که بیشتر به عشق نیازمند
    چرک نویس های یک سردبیرجوان
    کبوترانه
    دل نوشته
    جالب وخواندنی از همه جا(((آسمون ریسمون)))........
    همه چیز...
    پرنسس کوچولو
    وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs
    غایب از نظر
    اقاقیای من
    توهمات قرن 21
    دیــار عـاشقـان
    خودت va خودم
    .: حرف دل :.
    اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
    تاریخ تمدن جهان
    دانشمند
    پروانه وار
    سلطان عشق
    سامانتا
    پرستوی مهاجر
    14 امام
    بدانیم
    سرزمین دور
    پرواز
    دختر و پسر ها وارد نشند اینجا مرکز عکس های جدیده
    محرما نه
    موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
    قدرت شیطان
    حریم یاس
    علم نوین
    فضول محله
    زیر آسمان خدا
    کجایند مردان بی ادعا؟
    رهگذر

    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    دنیای امروز ما
    صور اسرافیل
    عاشقان میگویند
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    جزیره ی دیجیتالی من
    دوستانه و صمیمانه
    خلوت تنهایی
    Esteghlal Ahvaz Football Club
    اس ام اس عاشقانه
    پشت جبهه
    شادی(زمزمه های دلتنگی)
    Ship & Naval
    اوریا
    ای گل طاها
    در گوشی با خدا
    رایحه طوبی
    بروز ترین و بزرگترین و بهترین مرجع رپ فارسی
    به احترام بهار بر پا
    انتظار
    به سوی حقیقت
    اس ام اس عاشقانه اس ام اس سرکاری - sms love - smsi.parsiblog
    گل یخ
    روح .راه .ارامش
    رایانت
    خاطرات عسل خانوم
    سئوالهای منتظر جواب
    علوم جهانی
    **** نـو ر و ز*****
    دین جوان
    باور
    نیروهای ویژه
    به راه لاله ها
    خاطرات
    معجزه ی شیطان
    پوتین خاکی
    اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز
    صبا
    یاس کبود
    موجی عشق
    وبلاگ رسمی امپراطور دریا
    lovely
    یوسف
    نسیم فسا
    desperado bug
    طبیب عشق....
    اس ام اس و مطالب طنز و عکس‏های متحرک
    پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی
    خنده بازار
    میکده
    یعسوب
    ما ایران
    jtvesal
    من ... تو ... باران
    دوستداران حقیقت
    تنگرا

    پاتوق جوانان
    Ghasedak
    یاد ایام
    emperor of the sea
    نسل برتر
    به خود آییم
    بی تو زندگی نتوا نم...نتوا نم...خدای من
    خورشید بی غروب
    دوست دارم تو تنها ارزویم باشی
    گذشته ... اکنون ... آینده
    عصر انتظار
    دانستنیهای علمی ، تاریخ، ترفند ، دانلود
    هواداران محسن چاوشى
    صدای پای ترنم...
    بهترین بهانه
    پنجره
    بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین
    فریاد دل
    اینجا پرنده...
    پرسپولیس همیشه قهرمان
    خانواده و زندگی سالم
    کشکول صادق
    سرگرمی
    کوچه ام مهتابی است
    مجید-آریان-عشق-محجوبه
    توصیه هایی برای سلامت روح خودم وشما
    جوک اس ام اس های آف عاشقانه وضد حال
    جوک اس ام اس
    متن و شعر
    گلخانه
    Westlife Fans United
    به جای حرفهای همیشگی
    دنیای من
    آثار هنری گل سرخ
    تنها ترین تنها
    دلداده
    اسوه نخبگان

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<


    کاربردی ترین کدهای وبلاگ نویسان