Click here to get your free mobile phone or apple ipod گوناگون - جاده خدا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ستودن بیش از سزیدن ، چاپلوسى کردن است ، و کمتر از آنچه باید درماندگى است یا رشک بردن . [نهج البلاغه]
جاده خدا
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • یکی از آیینهای نوروزی امروز - که بایستی آمیزه ای از چند رسم متفاوت باشد - " مراسم چهارشنبه سوری " است که در برخی از شهرها آن را چهارشنبه آخر سال گویند. دربارهً چهارشنبه سوری، کتاب ها و سندهای تاریخی، مطلبی یا اشاره ای نمی یابیم و تنها در این قرن اخیر، یا دقیق تر، در این نیم قرن اخیر است که مقاله ها و پژوهشهای متعددی در این باره منتشر شده و یا در نوشته های مربوط به نوروز به چهارشنبه سوری نیز پرداخته اند.

    برگزاری چهارشنبه سوری، که در همهً شهرها و روستاهای ایران سراغ داریم، بدین صورت است که شب آخرین چهارشنبهً سال ( یعنی نزدیک غروب آفتاب روز سه شنبه )، بیرون از خانه، جلو در، در فضایی مناسب، آتشی می افروزند، و اهل خانه، زن و مرد و کودک از روی آتش می پرند و با گفتن : " زردی من از تو، سرخی تو از من "، بیماری ها و ناراحتی ها و نگرانی های سال کهنه را به آتش می سپارند، تا سال نو را با آسودگی و شادی آغاز کنند. تا زمانی که از ظرف های سفالین چون، کاسه و بشقاب و کوزه، در خانه استفاده می شد، پس از خانه تکانی، کوزهً کهنه ای از پشت بام خانه به کوچه می انداختند؛ کوزه ای که در آن آب و چند سکه ریخته بودند. اسفند دود کردن و آجیل خودرن، فال گرفتن، " فال گوش " ( در کوی و گذر به حرف عابران گوش دادن و از مضمون آن ها برای نیت خود تفاًول زدن. ) و " قاشق زنی " ( معمولا زنان روی خود را می پوشانند و با قاشق، یا کلید به خانه ها در می زنند، صاحب خانه شیرینی، میوه و یا پول در ظرف آنها می گذارد. ) نیز از باورها و رسم هایی است که به ویژه در بین نوجوانان، هنوز به کلی فراموش نشده است؛ و این رسم ها و باورها در شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت اند.

    بی گمان چهارشنبه سوری از رسم های کهن پیش از اسلام نیست. در آن زمان هر یک از روزهای ماه را نامی بود، نه روزهای هفته را. استاد پورداود در این باره می نویسد : آتش افروزی ایرانیان در پیشانی نوروز از آیین های دیرین است ( ... ) شک نیست که افتادن این آتش افروزی به شب آخرین چهارشنبهً سال، پس از اسلام رسم شده است. چه ایرانیان شنبه و آدینه نداشتند ( ... ) روز چهارشنبه یا یوم الاربعاء نزد عرب ها روز شوم و نحسی است. جاحظ در المحاسن و الاضداد آورده : والاربعاء یوم ضنک و نحس. این است که ایرانیان آیین آتش افروزی پایان سال خود را به شب آخرین چهارشنبه انداختند تا پیش آمدهای سال نو از آسیب روز پلیدی چون چهارشنبه بر کنار ماند.

    در باورهای عامیانه، چهارشنبه روزی نامبارک است. سفر نبایستی کردن شب چهارشنبه، به احوال پرسی مریض نبایستی رفت. و منوچهری گوید:

    چهارشنبه که روز بلاست باده بخور به ساتکین می خور تا به عافیت گذرد

    آتش افروختن شب چهارشنبهً آخر سال، یا چهارشنبه آخر صفر را، برخی به قیام مختار نسبت می دهند : مختار سردار معروف عرب وقتی از زندان خلاصی یافت و به خونخواهی شهیدان کربلا قیام کرد، برای این که موافق و مخالف را از هم تمیز دهد و بر کفار بتازد، دستور داد شیعیان بر بام خانه خود آتش روشن کنند و این شب مصادف با شب چهارشنبه آخر سال بود. و از آن به بعد مرسوم شد.

    بقیه در ادامه مطلب

    ادامه مطلب...

    امیر ::: سه شنبه 86/12/28::: ساعت 10:5 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    سنتوری



    کارگردان: داریوش مهرجویی
    بازیگران: بهرام رادان، گلشیفته فراهانی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مائده طهماسبی، نادر سلیمانی، سیامک خواهانی
    دیگر عوامل و توضیحات بیشتر:
    فیلمنامه: داریوش مهرجویی، وحیده محمدی فر
    تهیه کننده: داریوش مهرجویی، فرامرز فرازمند
    مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری
    موسیقی متن: اردلان کامکار
    مجری طرح و عکاس: محمدرضا شریفی نیا
    طراح چهره پردازی: پرستو معینی
    خلاصه داستان: جوانی علاقمند به هنر موسیقی که با مخالفت خانواده خود برای ادامه کار مواجه می شود، پس از ازدواج، با وجود عشق و علاقه به هنر موسیقی و شهرت خود، بر اثر مشکلات به دام اعتیاد می افتد
    یادداشت: ? سنتوری ? که پیش از این ? علی سنتوری ? نام داشت پس از ? مهمان مامان ? (1382) جدیدترین ساخته داریوش مهرجویی در مقام کارگردان است.
    سال ساخت: 1385
    سال اکران: 1386

    ماجرای فیلم:
    علی بلورچی فرزند حاج آقا بلورچی یکی از کسبه قدیمی وصاحب نام صنف بلور و شیشه است. حاج آقا بلورچی که در زمان کودکی و نوجوانی سختی های زیادی را متحمل شده است تحت تاثیر عقده‌های آن دوران، پسرانش را آن طورکه خود می خواهد تربیت می‌کند. حامد پسر بزرگترحاج آقا از همان دوران مدرسه از درس محروم شده تا نزد پدر پادو باشد در نهایت ادامه دهنده راه او باشد. علی پسر دوم حاج آقا است که از بچگی با ساز کهنه ای که متعلق به دایی مرحومش بوده انس گرفته وقصد داشته تحصیلات خود را در رشته موسیقی ادامه دهد اما با مخالفت مادر مواجه شده وبه اجبار در رشته بازرگانی درس می خواند.
    علی عصیان زده از شرایط حاکم در خانه درس و خانه پدری را رها کرده و از خانواده جدا می شود. علی به همراه دوستش "تمایل" یک گروه موسیقی تشکیل می دهد و با اجرا در جشن ها و مناسبات مختلف گذران زندگی می کند و به خاطر تبحرش در نواختن سنتور به علی سنتوری معروف می شود. علی به تدریج در پی معاشرت با دوستان و کارهای شبانه روزی هر از چند گاهی سراغ مواد مخدر ومشروب می‌رود ولی این استفاده تفننی از مواد مخدر به صورت عادت درمی‌آید. طی مراسمی که اجرای موسیقی آن با علی سنتوری است دختری به نام هانیه مجذوب هنر علی شده و این آشنایی به ازدواج آنها منجر می شود. این اتفاق‌ها برای مدت کوتاهی به زندگی علی نشاطی تازه می بخشد و حتی او را تشویق به فعالیت بیشتر می کند. علی که حالا زندگی مستقلی تشکیل داده کماکان به مصرف مواد مخدر ادامه می دهد تا به خیال خود شرایط روحی اش را تقویت کند ولی پس از مدتی به خاطر اوضاع نامناسب مالی و رفتارهای بی ثبات ناشی از مصرف مواد مخدر بین او وهانیه مشکلات زیادی پدید می آید تا اینکه هانیه به تنگ آمده و به قهر از خانه علی می رود. علی که به خاطر آلوده شدن به مواد مخدر کمتر امکان کار برایش فراهم می شود فرصتی می یابد تا به همراه دوستش تمایل اجرای برنامه موسیقی یک مراسم عروسی را انجام دهد.
    در اثنای عروسی و اجرای موسیقی میان خانواده داماد و برخی از اقوام و آشنایان آنها که اختلاف فامیلی داشتند درگیری شدیدی پیش می‌آید که منجر به زد‌ و خورد بین مهمانان می شود و در این بین وسایل و آلات موسیقی علی به کلی آسیب دیده و خود وی هم از ناحیه دست به شدت مضروب می شود. آسیب دیدگی شدید علی و عدم توانایی او در ساز زدن تنها امکان پول درآوردن او را از بین می برد. صاحب خانه هم عذر او را می خواهد و علی با مقداری خرت و پرت، آواره وسرگردان شده وبالاخره درگوشه‌ای از یک پارک جنگلی چادر می‌زند در این دوران با بی خانمان‌ها و معتادان و محشور می شود و چون درمانده و نیازمند است برای پول درآوردن به هر کاری تن می دهد. زندگی درمیان مشتی معتاد و آواره در حاشیه شهر علی را خموده‌تر شکسته‌تر و آلوده‌تر می‌کند. یک شب که علی در میان معتادان و بی خانمان ها مشغول تریاک‌کشی است و می‌خواهد از این طریق خاطرات تلخ گذشته را فراموش کند، ماموران نیروی انتظامی سر رسیده و همه آنان را دستگیر می کنند. علی به مرکز ترک اعتیاد فرستاده می شود و مسوولان این مرکز متوجه اختلالات روحی او شده و سعی در برقراری ارتباط با علی از طریق روان درمانی دارند محیط مناسب و شرایط درمانی آنجا به علی کمک می کند تا بهبودی نسبی بیابد تا اینکه با خرید یک سنتور توسط روان‌شناس مرکز برای علی، او فرصت و انگیزه‌ای می یابد تا دوباره موسیقی را از سر بگیرد.
    همین اشتیاق موجب برقراری کلاس‌های آموزش سنتور به سایر معتادین توسط علی می‌شود. حاج آقا بلورچی به همراه حامد به مرکز بازپروری می‌رود تا به علی بگوید که از گذشته پشیمان شده و حاضر است پس از آزادی و ترک اعتیاد علی همه امکاناتش را در اختیار او بگذارد ولی علی که دیگر معلم ویژه موسیقی برای سایر افراد درحال بازپروری به حساب می‌آید، می‌گوید با اینکه مشکل اعتیادش حل شده و وضعیت جسمانی کاملا مناسب وسالمی دارد و در عین حال که دوران محکومیتش به پایان رسیده دیگر حاضر نیست آنجا را ترک کند چون برای اولین بار احساس امنیت و آرامش می‌کند و تازه خانه واقعی‌اش را یافته جایی که دور از هیاهوی جامعه‌ای بی رحم می تواند برای آدم‌هایی مثل خودش مفید باشد و با نغمه سازش به آنها عشق و زندگی بدهد. در نهایت علی به همراه شاگردانش که از بیماران همان مرکزهستند، کنسرت کوچکی اجرا می‌کنند، چشم علی به هانیه می‌افتد که در بین جمعیت او را تشویق می‌کند ولی در پایان خبری از هانیه نیست ...

    عکس ها و دانلود فیلم در ادامه مطلب

     

    ادامه مطلب...

    امیر ::: چهارشنبه 86/12/1::: ساعت 4:44 عصر

    سلام خدمت همه ی اونهایی که من رو همیشه در این وبلاگ همراهی کردن و اونهایی که از اینبه بعد میخوان یار من باشن .استثنا این هفته حدیث هفته نداریم چون انشا ا... چهار شنبه میخوام برم پابوس امام رضا (ع) البته با مدرسه پس هرکی التماس دعا داره تو نظرات بگه تا دعاش کنم . البته من قابل این حرف ها نیستم .

     

    یا حق

     



    امیر ::: سه شنبه 86/11/23::: ساعت 9:55 عصر

     

    فردی در مسابقه اطلاعات عمومی شرکت کرده‌است و سعی در بردن جایزه یک میلیون دلاری آن دارد.

    سوالات را بخوانید:

     
    1-  جنگ صد ساله چقدر طول کشید؟
    الف: 116 سال

    ب: 99 سال
    ج: 100سال
    د: 150 سال
    او نمی تواند به سوال جواب دهد.

    2-  کلاه‌های پاناما در چه کشوری تولید می شوند؟
    الف: برزیل

    ب: شیلی
    ج: پاناما
    د: اکوادور
    حالا او با خجالت از دانشجویان تماشاگر درخواست کمک می‌کند.

    3-  روس‌ها در چه ماهی انقلاب اکتبر را جشن می گیرند؟
    الف: ژانویه
    ب: سپتامبر
    ج: اکتبر
    د: نوامبر
    خوب! بقیه حضار باید به دادش برسند.

    4-  اسم شاه جرج ششم چه بود؟
    الف: ادر
    ب: آلبرت
    ج: جرج
    د: مانوئل
    این بار هم شرکت کننده درمانده تقاضای فرصت می‌کند.

    5-  نام جزایر قناری در اقیانوس آرام از کدام حیوان گرفته شده است؟
    الف: قناری

    ب: کانگارو
    ج: توله‌سگ
    د: موش


    در این جاست که شرکت کننده بخت برگشته از ادامه مسابقه انصراف می‌دهد.

     


    جواب‌ها:
    اگر خیلی خودتان را گرفته‌اید که همه جواب‌ها را می‌دانید و به این دوست بنده خدا کلی خندیده‌اید، بهتر است اول جواب‌ها را مطالعه کنید:


    1:
    جنگ صد ساله در واقع 116 سال طول کشید ????-????


    2: کلاه پاناما در اکوادور تولید می شود.


    3:  انقلاب اکتبر در ماه نوامبر جشن گرفته می شود.


    4: اسم شاه جرج، آلبرت بوده که بعد از رسیدن به مقام پادشاهی به جرج تغییر نام داد.


    5: توله سگ، اسم لاتین آن Insularia Canaria است که یعنی جزایر توله سگ.

     

     

     

    چیه ؟ تعجب کردید نه ؟ 
    بابا اون بنده خدا حداقلش این بود که صفر درصد زد. شما بودید که ?/??- می زدید ؟
     


    امیر ::: شنبه 86/10/15::: ساعت 9:4 عصر

    نام اصلی: گوهر

    نام خانوادگی اصلی: خیراندیش

     مدرک تحصیلی: لیسانس  بازیگری و کارگردانی

    ملیت: ایران

    محل تولد: شیراز

    تاریخ تولد: 1333

    سمت (در بخش های):  بازیگران،

    فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال 1365.
    شروع فعالیت در اداره فرهنگ و هنر استان فارس در سال 1349.
    شروع فعالیت سینمایی با بازی در فیلم "روزهای انتظار" (اصغر هاشمی) در سال 1365.
    شروع فعالیت ازسال 1349 با گروه تئاتر در استان فارس. از ابتدا که وارد عرصه سینما و تلویزیون شد بازی اش را همگان پسندیدند.
    با فیلم "روزهای انتظار" آغاز کرد و با فیلم "بانو ظ خوش درخشید.
    گوهر خیراندیش بازیهای ماندگار زیاد دارد. از فیلمهای "زیر بامهای شهر"، "روز باشکوه" ، "مدرسه پیرمردها"، "چهره" تا "ارتفاع پست" که بخاطر این آخری دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از بیستمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد و برای بازی ماندگارش در فیلمهای "دنیا" و "واکنش پنجم" تندیس بهترین بازیگر نقش دوم زن را از هفتمین جشن خانه سینما - شهریور 1382 - و برای بازی بسیار زیبایش در فیلم "رسم عاشق کشی" سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر - بهمن 1382 - بدست آورد.
    ادامه مطلب...

    امیر ::: جمعه 86/9/23::: ساعت 2:52 عصر

    همه میگن آدم باید برای رسیدن به عشقش از دنیاش بگذره .

    حالا من چیکار کنم که تو دنیای منی ...

    **********************************************************

    در زندان دلم تورا به حبس ابد محکوم می کنم . مگر اینکه در دادگاه عشق اعتراف کنی که

    دوستم داری

    **********************************************************

    گمان کردم که با من همدل و هم دین و هم دردی

    که با مردی به تو پیوستم ندانستم که نامردی

    **********************************************************

    زندگی را دوست دارم

    نه در قفس ...

    عشق را دوست دارم

    نه در هوس ...

    تورا دوست دارم

    تا آخرین نفس ...

    **********************************************************

    سیب سرخی رابه من بخشید و رفت

    عاقبت برعشق من خندید و رفت

    اشک درچشمان سردم حلقه زد

    بی مروت گریه ام رادید و رفت

    *********************************************************

    بی وفایی کن              وفـایت می کنند

    با وفا باشــــی             جفایت می کنند

    مهربانی گرچه آئیـنی خوشست

    مهربان باشی              رهایت می کنند

    **********************************************************

    رو سنگ قبرم بنویس اینجا مجال گریه نیست

    هرکی می خواست گریه کنه بهش بگو اون دیگه نیست

    **********************************************************

    یادته یه روز گفتی چه کسی میخواهد من و تو ما نشویم؟؟؟

    عسکشو بده جنازه شو تحویل بگیر!

    خودت بگو چی شد که امروز به جای جسد کارت دعوت عروسی تون به دستم رسید؟؟؟

    **********************************************************



    امیر ::: سه شنبه 86/9/20::: ساعت 3:35 عصر

     
    خدای عزیز!
    به جای اینکه بگذاری مردم بمیرند و مجبور باشی آدمای جدید بیافرینی، چرا کسانی را که هستند، حفظ نمی‌کنی؟
    امی
     
    خدای عزیز!
    شاید هابیل و قابیل اگر هر کدام یک اتاق جداگانه داشتند همدیگر را نمی‌کشتند، در مورد من و برادرم که مؤثر بوده.
    لاری
     
    خدای عزیز!
    اگر یکشنبه، مرا توی کلیسا تماشا کنی، کفش‌های جدیدم رو بهت نشون میدم.
    میگی
     
    خدای عزیز!
    شرط می‌بندم خیلی برایت سخت است که همه آدم‌های روی زمین رو دوست داشته باشی. فقط چهار نفر عضو خانواده من هستند ولی من هرگز نمی‌توانم همچین کاری کنم.
    نان
     
    خدای عزیز!
    در مدرسه به ما گفته‌اند که تو چکار می‌کنی، اگر تو بری تعطیلات، چه کسی کارهایت را انجام می‌دهد؟
    جین
     
    خدای عزیز!
    آیا تو واقعاً نامرئی هستی یا این فقط یک کلک است؟
    لوسی
     
    خدای عزیز!
    این حقیقت داره اگر بابام از همان حرف‌های زشتی را که توی بازی بولینگ می‌زند، تو خانه هم استفاده کند، به بهشت نمی‌رود؟
    آنیتا
     
    خدای عزیز!
    آیا تو واقعاً می‌خواستی زرافه اینطوری باشه یا اینکه این یک اتفاق بود؟
    نورما
     
    خدای عزیز!
    چه کسی دور کشورها خط می‌کشد؟
    جان
     
    خدای عزیز!
    من به عروسی رفتم و آن‌ها توی کلیسا همدیگر را بوسیدند. این از نظر تو اشکالی نداره؟
    نیل
     
    خدای عزیز!
    آیا تو واقعاً منظورت این بوده که « نسبت به دیگران همانطور رفتار کن که آنها نسبت به تو رفتار می‌کنند؟ » اگر این طور باشد، من باید حساب برادرم را برسم.
    دارلا
     
    خدای عزیز!
    بخاطر برادر کوچولویم از تو متشکرم، اما چیزی که من به خاطرش دعا کرده بودم، یک توله سگ بود.
    جویس
     
    خدای عزیز!
    وقتی تمام تعطیلات باران بارید، پدرم خیلی عصبانی شد. او چیزهایی درباره‌ات گفت که از آدم‌ها انتظار نمی‌رود بگویند. به هر حال، امیدوارم به او صدمه‌ای نزنی.
    دوست تو (اما نمی‌خواهم اسمم رو بگم)
     
    خدای عزیز!
    لطفاً برام یه اسب کوچولو بفرست. من فبلاً هیچ چیز از تو نخواسته بودم. می‌توانی درباره‌اش پرس و جو کنی.
    بروس
     
    خدای عزیز!
    برادر من یک موش صحرایی است. تو باید به اون دم هم می‌دادی‌ها! ها!
    دنی
     
    خدای عزیز!
    من می‌خواهم وقتی بزرگ شدم، درست مثل بابام باشم. اما نه با اینهمه مو در تمام بدنش.
    تام
     
    خدای عزیز!
    فکر می‌کنم منگنه یکی از بهترین اختراعاتت باشد.
    روث
     
    خدای عزیز!
    من همیشه در فکر تو هستم حتی وقتی که دعا نمی‌کنم.
    الیوت
     
    خدای عزیز!
    از هم? کسانی که برای تو کار می‌کنند، من نوح و داود را بیشتر دوست دارم.
    راب
     
    خدای عزیز!
    برادرم یه چیزایی دربار? به دنیا آمدن بچه‌ها گفت، اما اون‌ها درست به نظر نمی‌رسند. مگر نه؟
    مارشا
     
    خدای عزیز!
    من دوست دارم شبیه آن مردی که در انجیل بود، 900 سال زندگی کنم.
    با عشق کریس
     
    خدای عزیز!
    ما خوانده‌ایم که توماس ادیسون نور را اختراع کرد. اما توی کلاس‌های دینی یکشنبه‌ها به ما گفتند تو این کار رو کردی. بنابراین شرط می‌بندم او فکر تو را دزدیده.
    با احترام دونا
     
    خدای عزیز!
    آدم‌های بد به نوح خندیدند « تو احمقی چون روی زمین خشک کشتی می‌سازی » اما اون زرنگ بود. چون تو رو فراموش نکرد. من هم اگر جای اون بودم همین کارو می‌کردم.
    ادی
     
    خدای عزیز!
    لازم نیست نگران من باشی. من همیشه دو طرف خیابان را نگاه می‌کنم.
    دین
     
    خدای عزیز!
    فکر نمی‌کنم هیچ کس می‌توانست خدایی بهتر از تو باشد. می‌خوام اینو بدونی که این حرفو بخاطر اینکه الان تو خدایی، نمی‌زنم.
    چارلز
     
    خدای عزیز!
    هیچ فکر نمی‌کردم نارنجی و بنفش به هم بیان. تا وقتی که غروب خورشیدی رو که روز سه‌شنبه ساخته بودی، دیدم، معرکه بود.
    اجین
     
    **********


    امیر ::: شنبه 86/9/17::: ساعت 3:4 عصر

    v بله گفتن خانومها
    تا حالا به نوع بله گفتن خانومها سر سفره عقد دقت کردین؟ بسته به گرایش یا علاقه هر کسی یه جور بله میگه.


    مثلا:


    عروس عادی : با اجازه بزرگترها بله (این اصولا مثل بچه آدم بله رو میگه و قال قضیه رو میکنه.)


    عروس لوس: بع..........له...

    عروس زیادی مؤدب: با اجازه پدرم، مادرم، برادرم، خواهرم، دایی جون، عمه جون،...، زن عمو کوچیکه، نوه خاله عمه شکوه، اشکان کوچولو، ... ، مرحوم زن آقاجان بزرگه ، قدسی خانوم جون ، ... ، ... (این عروس خانوم آخر هم یادش میره بگه بله واسه همین دوباره از اول شروع میکنه به اجازه گرفتن ... !)


    عروس خارج رفته: با پرمیشن گریت ترهای فمیلی ... اُ یس (این هم باید به سرنوشت عروس لوس برسه تا شاید آدم بشه)
    عروس خجالتی: اوهوم (قابل توجه بعضیا)
    عروس پاچه ورمالیده: به کوری چشم پدر شوهر و مادر شوهر و همه فک و فامیل این بزغاله (اشاره به داماد) آره.... ( وضعیت داماد کاملا قابل پیش بینی است)


    عروس رشتی: اووو اگر اهالی محل موافقند بنده مخالفتی ندارم


    عروس هنرمند: با اجازه تمامی اساتیدم، استاد رخشان بنی اعتماد، استاد مسعود کیمیایی، ...، اساتید برجسته تاتر، استاد رفیعی، ... ، مرحوم نعمت ا.. گرجی ، شیر علی قصاب هنرمند، روح پر فتوه مرحومه مغفوره مرلین مونرو، مرحوم مارلین دیتریش، مرحوم مغفور گری گوری پک و ... آری میپذیرم که به پای این اتللوی خبیث بسوزم چو پروانه بر سر آتش ... عروس داش مشتی: با اجزه بروبکس مُجلی نیست من که پایه ام ... (با عرض تشکر از داش اسی عزیز)


    عروس زیادی مؤمن و معتقد: بسم ا.. الرحمن الرحیم و به نستعین انه خیر ناصر و معین ... اعوذ با... منم شیطان رجیم یس و القرآن الحکیم .... الی آخر .... ( و در آخر ) نعم (دلم به حال داماد مفلوکِ خاک بر سر میسوزه که احتمالا توی حجله عروس خانوم یه دور براش مفاتیح رو ختم میکنه تا بعد ... استغفر ا...)


    عروس فمنیست: یعنی چی؟! چه معنی داره همش ما بگیم بله ... چقدر زن باید تو سری خور باشه چرا همش از ما سؤال میپرسن ! ... یه بار هم از این مجسمه بلاهت (اشاره به داماد) بپرسین ... (اصولا این قوم فمنیست جنبه ندارن که بهشون احترام بذارن و یه چیزی ازشون بپرسن ... فقط باید زد تو سرشون و بهشون گفت همینه که هست میخوای بخواه نمیخوای هم چیز نخواه)
    ***



    امیر ::: جمعه 86/9/16::: ساعت 9:43 عصر

    راننده زن را چطور بشناسیم
    1) اگه ماشینش پنچر بشه کاپوت ماشین رو بالا میزنه و توی ماشینو نگاه میکنه!
    2) اگه راهنمای چپ رو بزنه و سمت راست بپیچه!
    3) وقتی پشت سرش باشی و چراغ بزنی یا بوق بزنی توی آینه رو نگاه کنه تازه یادش میاد که روسریش رو باید درست کنه!
    4) وقتی که با سرعت 140 تا یه پیچ رو دور بزنه! (البته این یکی در مورد خانوم ها ها صدق نمیکنه چون اونا بشتر از 14 تا نمیرن)
    5) وقتی که برن پمپ بنزین و بعد از زدن بنزین با همون شیلنگ داخل باک حرکت کنن برن!
    آقایون لطفاْ اون لبخند رو از صورتتون پاک کنید!!!!!!.....
     
     
    ویژگی های پسران با کلاس
     
    یک_ برداشتن ابرو به مقدار کافی
    دو_ کشیدن سیگار به همراه چوب سیگار
    سه_ بحث در مورد انتخابات ریاست جمهوری امریکا
    چهار_ نگرفتن ناخن های
    انگشتان دست
    پنج_ بی اطلاعی از تماشای برنامه تلویزیونی
    شش_ گوش دادن موسیقی بدون کلام
    هفت_ نوشیدن نوشابه های انرزی زا
    هشت_ اظهار
    نه_ عدم تمایل به ازدواج
    ده_ تظاهر به عصبی بودن
    و...

    شرایط مرد بودن

    1-سیبیل

    2- گردن کلفت

    3- شکم در حد حاجی بازاری

    4- کلاه شاپو

    5- تسبیح شامقصود اصل

    6- یک ماشین: حداقل پژو جی ال ایکس 

     

    البته لازم به ذکره که قبلا این نکات 10تا بوده:

    7- غیرت

    8- مرام و معرفت

    9- لوطی گری

    10- صفا و صمیمیت و عقش (عشق)

    که الان، در حال حاضر به خاطر رفاه حال دوستان عزیز، چندتا از این شرایط دست و پاگیر رو حذف کردیم تا این شرایط در همه  قابل استفاده باشه!

    ذر ضمن همه ی این مطالب برای خندانیدن شما و فقط جنبه ی تفریحی داره و هیچ یک درست نمی باشد .............


    امیر ::: پنج شنبه 86/9/15::: ساعت 4:12 عصر

    اهرام مصر (هرم خوفو)

    هرم خوفو بزرگترین هرم در بین اهرام مصر است ,این بن ا که قدیمی ترین و بزرگترین بنا در بین عجایب هفتگانه می باشد تنها بنایی است که در حال حاضر وجود دارد . هرم خوفو در 2600 سال قبل از میلاد ساخته شده است . این هرم بلندترین بنای ساخته دست بشر از 4400 سال پیش تا سال 1889 بود , زمانیکه برج ایفل با ارتفاع 300 متر ساخته شد. محدوده هرم خوفو باندازه 6 قطعه زمین شهری عظیم می باشد . بیشتر سنگهای بکار رفته در این بنا به بزرگی سنگهای عظیمی هستند که بوسیله کامیون حمل می شوند. سطح خارجی زمختی که ما امروزه از این هرم می بینیم مقبره فرعونی به نام خوفو بوده که درآن زمان پوشیده شده از سنگهای آهک صیقلی و زیبایی بوده است . فرمانروایان بعدی این سنگهای با ارزش را متعاقبأ برای ساختن بناهای خودشان می دزدیدند. این عمل باعث شد که از ارتفاع هرم 5 درصد کم شود و به ارتفاع فعلی اش که 138 متر است برسد . هرم خوفو دارای سه اتاق دفن اجساد است . اتاق اول محل دفن شاه , اتاق دوم محل دفن ملکه و اتاق سوم که برای رد گم کردن دزدان هرم بوده است .  

    مجسمه عظیم الجثه رودس در یونان

    مجسمه عظیم الجثه رودس در یونان ارتفاع مجسمه ع ظیم الجثه رودس با پایه اش به اندازه یک ساختمان 15 طبقه امروزی است . این مجسمه یک شاهکار برجسته معماری می باشد که بر روی جزیره رودس در حدود 280 قبل از میلاد ساخته شده است . هیچ کس به درستی نمی داند که این مجسمه شبیه چه بوده ویا در کجا قرار داشته است. من هنگامیکه در رودس بودم جوابهای مختلفی از کارشناسان در آنجا شنیدم. نظریه بسیار مورد توجه آن است که مجسمه رودس در روی ورودی لنگرگاهی بنا شده بوده و پاهای مجسمه در دو طرف قرار داشته است به طوریکه کشتیها از بین پاهای آن عبور می کرده اند. البته این فرضیه بسیار محتمل به نظر می رسد . این بنا مشکلات غیرقابل حل در 3 قرن پیش از میلاد را مطرح می کند. همچنین تجارت در این بندر در زمان احداث این مجسمه دارای رکود شده و این بندراز رونق اقتصادی افتاده است . این مجسمه یکی از عجایب هفتگانه به شمار می رود که برای مدت کوتاهی تقریبأ 53 سال پا برجا بوده است .

     

    معبد آرتمیس

    معبد آرتمیس در افوسوس ( ترکیه) معبد آرتمیس در افوسوس یکی از زیباترین بناهای ایام گذشته بود. این بنا با داشتن100 ستون مرمری زیبا که ارتفاع هرکدام از آنها به 15 متر میرسید یکی از عجایب هفتگانه به حساب می آید. این معبد فضایی را در برمی گرفت که تقریبأ چندین برابر وسعت آکروپلیس درآتن بود. میتوان گفت که معبد آرتمیس صعود و سقوطهای بسیاری را در طی قرنها پشت سر گذاشت. این بنا در 600 سال قبل از میلاد ساخته و در 550 سال پس از میلاد در آتش سوخت . بعد از آن مجددأ به صورت بسیار زیباتر و عظیمتری بازسازی شد. این بنا برای دومین بار دچار حریق شد البته این بار بطور عمدی توسط فردی بنام هروستراتوس که برای به یاد ماندن نامش به این کار دست زد, ولی این معبد دوباره با اندازه ای بزرگتر و بسیار بهتر از قبل ساخته شد. این معبد بسیار زیبا درونش با مجسمه های بی نظیری تزیین شده بود . این معبد پابرجا بود تا زمانیکه بر اثر هجوم بربرها در 262 پس از میلاد برای همیشه از صفحه تاریخ محو شد و هرگز دوباره ساخته نشد . آنچه که از این معبد باقی ماند هم توسط زلزله ها کام? از بین رفت .

    مجسمه زئوس

    مجسمه زئوس در المپیا مجسمه زئوس خدای یونان در ا لمپیا یکی از عظیم ترین مجسمه های جهان است . این اثر در 450 سال قبل از میلاد توسط مجسمه ساز معروفی بنام فیدیاس ساخته شد این هنرمند همان کسی بود که مجسمه خدای آتنا را هم برای معبد پارتنون در آتن ساخت. ارتفاع مجسمه زئوس در حدود 12 متر بود . بدن این مجسمه را از عاج فیل و ردا و موها و ریشش را از طلا ساخته بودند. تخت آن از چوب درخت سرو بود که بوسیله جواهرات گرانبهایی آراسته گردیده بود. این اثر ارتفاعش چنان بود که با سقف معبد زئوس برخورد می کرد . فیدیاس با این کار می خواست اقتدار و نیرومندی زئوس را نشان دهد. مجسمه زئوس در معبد زئوس که طول آن به 64 متر می رسید قرار داشت . 72 ستون خارجی این معبد که به سبک معماری قدیم یونان بودند این معبد را دارای معماری خیره کننده ای کرده بودند . سنگفرش آن نیز با مجسمه های بی نظیری تزیین گشته بود. مجسمه زئوس در حدود 850 سال در این معبد قرار داشت تا هنگامیکه بعضی از یونانیها آنرا به استانبول منتقل کردند. البته این زیاد طول نکشید چراکه محل جدید نیز در آتش سوخت و این مجسمه برای همیشه از بین رفت.

    باغهای معلق بابل در عراق

    باغهای معلق بابل در عراق باغهای معلق بابل یکی از بحث برانگیزترین عجایب هفتگانه می باشند چراکه هنوزبرخی از باستانشناسان در وجود داشتن آنها شک دارند. بعد از بدست آمدن اسناد اصلی و خرابه های برجامانده از آن زمان وجود داشتن آنها ثابت شد البته در مقیاسی کمتر از آنچه تصور می شود. در این میان سوالی مطرح است که این باغهای معلق چرا ساخته شدند؟ در پاسخ این سوال می توان گفت که موثق ترین سند حاکی از آن است که شاه نبوچاد نزار دوم که دارای شهرت مذهبی می باشد این بنای عجیب را برای خوشحال کردن همسرش در 6 قرن قبل از میلاد ساخت چراکه همسرش از دیدن چشم انداز صحرا مانند بابیلون دچار دلتنگی برای محل زندگی اش شده بود جایی که دارای کوهها و جنگلهای سرسبزی بود به همین خاطربه دستور شاه تپه مصنوعی سبز و خرمی ساخته شد که دارای درختان و گلها و گیاهان زیبایی بود . بعضی ها می گویند که یک ملکه آشوری قدرتمند باغهای معلق بابل را برای تفریح و سرگرمی خودش ساخته است و افراد دیگری عقیده دارند که این باغها به دستور یک شاه آشوری ساخته شده است .

     

    مقبره هالیکارناسوس در ترکیه

    مقبره هالیکارناسوس در ترکیه مقبره هالیکارناسوس در4 قرن قبل از میلاد نه تنها بسیار پرابهت و پر عظمت بود بلکه به صورت زیبایی با ستونها و مجسمه ها تزیین شده بود. سقف این مقبره با مجسمه هایی از اسبها تزیین شده بود اسبهایی که ارابه شاه ماسولوس و همسرش ملکه آرتمیسیا را می کشیدند. ارتقاع این مقبره مرمری به اندازه یک ساختمان 14 طبقه بود . ازنقطه نظر استراتژیکی دامنه کوه درست مشرف به هالیکارناسوس و خلیج آن بود . ملکه آرتمیسیا فرمان ساخت این مقبره را در هالیکارناسوس بری همسرش در 353 سال قبل از میلاد صادر کرد. ملکه این بنا را برای قدردانی از همسرش ساخت و به این منظور بهترین هنرمندان و مجسمه سازان آن زمان را گرد آورد. شاه ماسولوس تنها یک حکمران ایالتی معمولی در بین امپراطوری های عظیم ایرانی در 2300 سال پیش بود. ملکه آرتمیسیا دو سال پس از همسرش , شاه ماسولوس که برادرش هم بود در گذشت. او در کنار شاه در مقبره هالیکارناسوس دفن شد. این بنا در حدود 17 قرن پابرجا بود و در 1400 سال بعد از میلاد بر اثر یک سری زلزله در هم فرو ریخت.

     


    فانوس الکساندریا

    فانوس الکساندریا یکی از بزرگترین شاهکارهای روزگار باستان می باشد. ارتفاع این بنا حداقل به اندازه یک ساختمان 40 طبقه امروزی بود و برای 16 قرن پابرجا بود. برخلا ف 6 عجایب دیگر, فانوس الکساندریا استفاده های عملی بسیاری داشت . این بنا به کشتیهای دریانوردی کمک می کرد که اسکله ها را براحتی پیدا کنند و با ایمنی کامل داخل آن شوند. چراکه تنگه های خطرناک دقیقأ در خارج از بندرها قرار داشتند. ارتش نیز از این فانوس برای پیدا کردن کشتیهای دشمنان استفاده می کرد. این بنا ظاهرأ ساختار جامدی داشته است و برای 1600 سال باقی بوده است اما با وجود این براثر طوفانهای دریایی زمستان و زلزله های بسیار از بین زفته است . فانوس الکساندریا دو نوع برج دیده بانی داشت که در نوک آن قرار داشتند. فانوس الکساندریا 3 عنصر ساختمانی داشت , پایه مستطیل شکل , قطعه میانی هشت وجهی , و قسمت بالای آن که استوانه ای شکل است و برجهای دیده بانی در آنجا قرار دارند. تقریبأ ارتفاع این سه قسمت فانوس الکساندریا به 110 تا 180 متر می رسید. بجز اهرام مصر فانوس الکساندریا بلندترین ساختمان جهان بود البته تا زمانیکه برج ایفل در 1889 ساخته شد.



    امیر ::: یکشنبه 86/9/11::: ساعت 10:39 عصر

    <      1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 20
    بازدید دیروز: 33
    کل بازدید :353993

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    جاده خدا
    امیر
    خوش برخورد

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    جاده خدا

    >>لینک دوستان<<
    پردیس
    دانشجوی دانشگاه المهدی
    محمدعلی مقامی
    منتظران ظهور
    بتلیجه
    هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند)
    یا اباصالح المهدی (عج)
    .:: در کوی بی نشان ها ::.
    دختر شهید
    سرای اندیشه
    .:: بوستان نماز ::.
    * مطالب علمی *
    معراج ستاره ها
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    مهر بر لب زده
    عشاق
    گروه تک تاز
    شب و تنهایی عشق
    حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
    آقاشیر
    دریـــچـــه
    کـــــلام نـــو
    شلمچه
    کلبه عشق
    .:: رویش عشق::.
    تکنولوژی کامپیوتر
    یادداشتها و برداشتها
    ولایت تا شهادت
    رنگارنگه RANGARANGE رنگارنگه
    دخترک
    *اسرار موفقیت*
    فقط خدا رو عشقه
    برای اولین بار ...
    تمهیدات
    ایحسب الانسان ان یترک سدی
    یاد ارباب حسین علیه السلام
    رند
    پاک دیده
    پنجره چهارمی ها
    manna
    پرسش مهر 8
    آواز پرجبرئیل
    ساحل نشین اشک
    عشق الهی
    عطش
    دانلود download امپراطور دریا بازی موبایل نرم افزار کرک کد لینک
    به یاد شهدا
    جک ، اس ام اس و عکس در خنده سرا
    شهدای استان خراسان
    جامعه بانوان ابهر
    COMPUTER&NETWORK
    گچساران بلاگ عشق
    پاتوق دخترها
    تبادل لینک وافزایش بازدید
    تازه ها
    نگاه منتظر
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو
    ثانیه
    کتابدار فردا
    به دادم برس
    فرجی دیگر
    مسافر عاشق
    خلوت من
    ابوالفضل فتحیان
    هدهد سرگشته
    فرشتگان
    خط بارون
    معراج مومن
    شریعت پاینده
    کلک بهار
    ازدواج
    بسوی ظهور ...
    زورخانه باباعلی
    قافله شهداء
    منطقه ممنوعه
    ستاد مردمی حمایت از تحریم کالاهای صهیونیستی
    کبو ترانه
    کبو ترانه تا بام ملکوت
    جزیره تنهایی من
    دوزخیان زمین
    پیامبر اعظم
    عشق و......
    تصویر تازه
    جمهوریت
    مذهب
    هیئت بقیه الله شهیدیه
    ماء طهور
    تخّلات خزان‌زده
    ناگفته های آبجی کوچیکه
    عــــشق کوچک
    آسمان سرخ
    عاشق دلباخته
    امیدزهرا
    شب مهتابی
    شعر و دل نوشته های اسارت
    تنهام نزار
    سروش بهاری
    شیعه مذهب برتر
    همسفر عشق
    حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد
    کورش 2009
    عروسک تنها و دلتنگ!!
    عمو اکبر
    آبدارچی پارسی بلاگ
    شاهد
    شمیم
    شیلو عج الله
    وجودم بخاطر وجودش بوجود آمد
    السلام علیک یا صاحب الزمان
    عوامل پیشرفت ، راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست ؟
    زنان در جهان
    رنگارنگ
    حقیقت بهائیت
    یاد لاله ها
    مشکی رنگه عشقه
    مذهب فرهنگ
    lovlyworld
    گل نرگس Narcissus
    نورالهدی
    محبت
    اونایی که دوست داشتنشون سخته کسایی اند که بیشتر به عشق نیازمند
    چرک نویس های یک سردبیرجوان
    کبوترانه
    دل نوشته
    جالب وخواندنی از همه جا(((آسمون ریسمون)))........
    همه چیز...
    پرنسس کوچولو
    وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs
    غایب از نظر
    اقاقیای من
    توهمات قرن 21
    دیــار عـاشقـان
    خودت va خودم
    .: حرف دل :.
    اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
    تاریخ تمدن جهان
    دانشمند
    پروانه وار
    سلطان عشق
    سامانتا
    پرستوی مهاجر
    14 امام
    بدانیم
    سرزمین دور
    پرواز
    دختر و پسر ها وارد نشند اینجا مرکز عکس های جدیده
    محرما نه
    موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
    قدرت شیطان
    حریم یاس
    علم نوین
    فضول محله
    زیر آسمان خدا
    کجایند مردان بی ادعا؟
    رهگذر

    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    دنیای امروز ما
    صور اسرافیل
    عاشقان میگویند
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    جزیره ی دیجیتالی من
    دوستانه و صمیمانه
    خلوت تنهایی
    Esteghlal Ahvaz Football Club
    اس ام اس عاشقانه
    پشت جبهه
    شادی(زمزمه های دلتنگی)
    Ship & Naval
    اوریا
    ای گل طاها
    در گوشی با خدا
    رایحه طوبی
    بروز ترین و بزرگترین و بهترین مرجع رپ فارسی
    به احترام بهار بر پا
    انتظار
    به سوی حقیقت
    اس ام اس عاشقانه اس ام اس سرکاری - sms love - smsi.parsiblog
    گل یخ
    روح .راه .ارامش
    رایانت
    خاطرات عسل خانوم
    سئوالهای منتظر جواب
    علوم جهانی
    **** نـو ر و ز*****
    دین جوان
    باور
    نیروهای ویژه
    به راه لاله ها
    خاطرات
    معجزه ی شیطان
    پوتین خاکی
    اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز
    صبا
    یاس کبود
    موجی عشق
    وبلاگ رسمی امپراطور دریا
    lovely
    یوسف
    نسیم فسا
    desperado bug
    طبیب عشق....
    اس ام اس و مطالب طنز و عکس‏های متحرک
    پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی
    خنده بازار
    میکده
    یعسوب
    ما ایران
    jtvesal
    من ... تو ... باران
    دوستداران حقیقت
    تنگرا

    پاتوق جوانان
    Ghasedak
    یاد ایام
    emperor of the sea
    نسل برتر
    به خود آییم
    بی تو زندگی نتوا نم...نتوا نم...خدای من
    خورشید بی غروب
    دوست دارم تو تنها ارزویم باشی
    گذشته ... اکنون ... آینده
    عصر انتظار
    دانستنیهای علمی ، تاریخ، ترفند ، دانلود
    هواداران محسن چاوشى
    صدای پای ترنم...
    بهترین بهانه
    پنجره
    بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین
    فریاد دل
    اینجا پرنده...
    پرسپولیس همیشه قهرمان
    خانواده و زندگی سالم
    کشکول صادق
    سرگرمی
    کوچه ام مهتابی است
    مجید-آریان-عشق-محجوبه
    توصیه هایی برای سلامت روح خودم وشما
    جوک اس ام اس های آف عاشقانه وضد حال
    جوک اس ام اس
    متن و شعر
    گلخانه
    Westlife Fans United
    به جای حرفهای همیشگی
    دنیای من
    آثار هنری گل سرخ
    تنها ترین تنها
    دلداده
    اسوه نخبگان

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<


    کاربردی ترین کدهای وبلاگ نویسان