Click here to get your free mobile phone or apple ipod مذهبی - جاده خدا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روا ساختن حاجت‏ها جز با سه چیز راست نیاید ، خرد شمردن آن ، تا بزرگ نماید . پوشیدن آن ، تا آشکار گردد ، و شتاب کردن در آن ، تا گوارا شود . [نهج البلاغه]
جاده خدا
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • قسمت اول


    در سیره عملى پیامبر (ص) صدها نمونه از اخلاق نیک و زیبا وجوددارد که هر کدام نشانگر قطره‏اى از اقیانوس عظیم حسن خلق آن‏حضرت است، همان گونه که خداوند با تعبیر «و انک لعلى خلق‏عظیم; و همانا تو اخلاق عظیم و برجسته‏اى دارى‏» به این مطلب‏اشاره فرموده است.

    نظر شما را به چند نمونه از آن‏ها جلب‏مى‏کنیم: 1- عدى بن حاتم مى‏گوید: «هنگامى که خواهرم سفانه به اسارت‏سپاه اسلام درآمد و من به سوى شام گریختم، پس از مدتى خواهرم‏با کمال وقار و متانت ‏به شام آمد و مرا در مورد این که‏گریخته‏ام و او را تنها گذاشتم سرزنش کرد، عذرخواهى کردم، پس‏از چند روزى از او که بانویى خردمند و هوشیار بود، پرسیدم:«این مرد (پیامبر اسلام) را چگونه دیدى؟» گفت: «سوگند به‏خدا او را رادمردى شکوهمند یافتم، سزاوار است که به اوبپیوندى که در این صورت به جهانى از عزت و عظمت پیوسته‏اى‏».

    با خود گفتم به راستى که نظریه صحیح همین است، به عنوان پذیرش‏اسلام، به مدینه سفر کردم، پیامبر (ص) در مسجد بود، در آن جا به‏محضرش رسیدم، سلام کردم، جواب سلامم را داد و پرسید:کیستى؟ عرض کردم عدى بن حاتم هستم، آن حضرت برخاست و مرا به‏سوى خانه‏اش برد، در مسیر راه با این که مرا به خانه مى‏برد،بانویى سالخورده و مستضعف با او دیدار کرد، اظهار نیاز نمود،پیامبر (ص) به مدتى طولانى در آنجا توقف کرد و آن بانو را درمورد تامین نیازهایش راهنمایى فرمود. با خود گفتم:«سوگند به خدا این شخص پادشاه نیست.»

    سپس از آن جا گذشتیم وبه خانه رسول خدا (ص) وارد شدم، پیامبر (ص) از من استقبال وپذیرایى گرمى نمود، زیراندازى که از لیف خرما بود، نزدم آوردو به من فرمود: بر روى آن بنشین. گفتم: بلکه شما بر آن‏بنشینید. فرمود: نه، شما بر آن بنشین، خود آن حضرت بر روى‏زمین نشست، با خود گفتم: این نیز نشانه دیگر که آن حضرت،پادشاه نیست. سپس مطلبى از دینم را که راز پوشیده بود بیان‏فرمود، دریافتم که او بر رازها آگاهى دارد، و فهمیدم که‏پیامبر مرسل مى‏باشد، بیانات و پیشگوییها و مهربانى‏هایش مراشیفته‏اش کرده و همانجا مسلمان شدم.»

    2- در جنگ خیبر که با حضور شخص پیامبر (ص) در سال هفتم هجرت‏رخ داد، پس از پیروزى سپاه اسلام بر سپاه کفر، جمعى از یهودیان‏به اسارت سپاه اسلام درآمدند، یکى از اسیران، صفیه دختر حى بن‏اخطب (دانشمند سرشناس یهود) بود.بلال حبشى، صفیه را به همراه زنى دیگر به اسارت گرفت و آن‏ها رابه حضور پیامبر (ص) آورد، ولى هنگام آوردن آن‏ها اصول اخلاقى رارعایت نکرد، و آن‏ها را از کنار جنازه‏هاى کشته‏شدگان یهود حرکت‏داد، صفیه وقتى که پیکرهاى پاره پاره یهودیان را دید بسیارناراحت‏شد و صورتش را خراشید، و خاک بر سر خود ریخت، و سخت‏گریه کرد.


    هنگامى که بلال آنها را نزد پیامبر (ص) آورد،پیامبر (ص) از صفیه پرسید: «چرا صورتت را خراشیده‏اى و این‏گونه خاک‏آلود و افسرده هستى؟! » صفیه ماجراى عبورش از کنارجنازه‏ها را بیان کرد، رسول اکرم (ص) از رفتار غیر انسانى و خلاف‏اخلاق اسلامى بلال حبشى ناراحت‏ شده و بلال را سرزنش کرده و فرمود: «ا نزعت منک الرحمة یا بلال حیث تمر بامراتین على قتلى‏رجالهما; اى بلال! آیا مهر و محبت و عاطفه از وجود تو رخت‏بربسته که آن‏ها را از کنار کشته‏شدگانشان عبور مى‏دهى؟! چرابى‏رحمى کردى؟»


    جالب این که پیامبر اکرم (ص) براى جبران رنج‏ها و ناراحتى‏هاى‏صفیه، با او ازدواج کرد، سپس او را آزاد، و بار دیگر باپیش ‏نهاد صفیه با او ازدواج نمود و به این ترتیب، ناراحتى‏هاى اورا به طور کلى از قلبش زدود.


    3- در ماجراى جنگ حنین که در سال هشتم هجرت رخ داد، شیماءدختر حلیمه که خواهر رضاعى پیامبر (ص) بود، با جمعى از دودمانش‏به اسارت سپاه اسلام درآمدند، پیامبر (ص) هنگامى که شیماء را درمیان اسیران دید، به یاد محبت‏هاى او و مادرش در دوران‏شیرخوارگى، احترام و محبت‏شایانى به شیماء کرد. پیش روى اوبرخاست و عباى خود را بر زمین گستراند، و شیماء را روى آن‏نشانید، و با مهربانى مخصوصى از او احوال‏پرسى کرد، و به اوامر فرمود: «تو همان هستى که در روزگار شیرخوارگى به من محبت‏کردى...» (با این که از آن زمان حدود شصت‏سال گذشته بود).


    شیماء از پیامبر (ص) تقاضا کرد، تا اسیران طایفه‏اش را آزادسازد، یامبر (ص) به او فرمود:«من سهمیه خودمرا بخشیدم،و در مورد سهمیه سایر مسلمانان،به تو پیشنهاد مى‏کنم که بعد از نماز ظهر برخیز و در حضورمسلمانان، بخشش مرا وسیله خود قرار بده تا آنها نیز سهمیه خودرا ببخشند.


    شیماء همین کار را انجام داد، مسلمانان گفتند: «ما نیز به‏پیروى از پیامبر (ص) سهمیه خود را بخشیدیم.»


    سیره‏نویس معروف‏ابن هشام مى‏نویسد: «پیامبر (ص) به شیماء فرمود: اگر بخواهى باکمال محبت و احترام، در نزد ما بمان و زندگى کن، و اگر دوست‏دارى تو را از نعمت‏ها بهره‏مند مى‏سازم و به سلامتى به سوى قوم‏خود بازگرد؟» شیماء گفت: مى‏خواهم به سوى قوم خود بازگردم.پیامبر (ص) یک غلام و یک کنیز به او بخشید و این دو با هم‏ازدواج کردند، و به عنوان خدمتکار خانه شیماء به زندگى خودادامه دادند.



    امیر ::: چهارشنبه 86/2/19::: ساعت 5:16 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     مقام معلم


    معلمی شغل نیست؛ معلمی عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش کرده ای، رهایش کن و اگر عشق توست مبارکت باد. کلام شهید رجائی


    این روزها حال و هوای خاصی پیدا کرده  ، هر جا که سر می زنم  بحث روز معلم و  اتفاقاتی که در این چند روزه اخیر رخ داده ، از جمله حرکت  نمادین  ریاست محترم جمهوری  در جمع  معلمین نمونه  که ایشان  بوسه بر دست معلم کلاس اولشون زدند. این حرکت  اظها نظر  بسیاری را در پی داشت  ،  از جمله  همانهائی که تا چندی پیش  رئیس جمهور را به  تعصب و تهجر  محکوم می کردنند ، این بار  این حرکت را  توهین  به مقدسات و خلاف شرع  معرفی کردند  ، بعضی ها هم این حرکت را تبلیغاتی و در راه هموار کردن  انتخابات  آینده اعلام کردند و بسیاری از نظرات دیگر


    این افراد کسانی هستند که به هر بهانه ای قصد تخریب افکار عمومی را دارند و از هر  اتفاقی  بهره برداری جناحی و سیاسی خودشون را انجام می دهند ولی اتفاقی که در  نهاد ریاست جمهوری افتاد  سیاسی بازی نبود .


    رئیس جمهور همان روز در سخنان خود معلمی را عشق پیامبری نامیدند و پیامبر را رحمت اللعالمین . بهتر است یادمان سخن مولا علی (ع) باشد که فر مودند هرکس نکته ای به من بیاموزد تا آخر عمر مرا بنده خویش کرده .


    تا حالا همه ما معلمینی داشتیم که شاید از نظر اخلاقی مناسب نبودن ویا افکاری داشتند که  غلط بوده و یا خیلی برنامه های دیگه داشتند  اما بخاطر اسم  معلم و مقام آن همواره مورد احترام بودند  .


    نظر شما چیه ؟؟


    می توان در سایه آموختن    گنج عشق جاودان اندوختن


    اول از استاد یاد آموختیم    پس سویدای سواد آموختیم


    از پدر گر قالب تن یافتیم    از معلم جان روشن یافتیم


    ای معلم چون کنم تو صیف تو    چون خدا مشکل توان تعریف تو


    ای تو کشتی نجات روح ما    ای به طوفان جهالت نوح ما


    یک پدر بخشنده آب و گل است    یک پدر روشنگر جان ودل است


    لیک اگر پرسی کدامین برترین    آنکه دین آموزدو علم یقین




    امیر ::: چهارشنبه 86/2/19::: ساعت 5:14 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    شنیده‏ام ، سرنوشت عالم در لوحِ محفوظ نوشته شده و هیچ کسی را به آن لوح دسترسی نبوده است الا محبوب‏ترین فرشته‏ی خدا. فرشته را حس کنجکاوی تحریک ساخته و قسمتی از آن را می‏خواند «و چون خدای آدم را بیافرید از بهترین ملائکش بر او ایراد سازد که ما تو را بنده و شاکریم ، از چه روی کسی را خلق ساخته‏ای که جز فساد و ویرانی سودی ندارد. بدین گونه خدای را خشم فرا‏گرفته او را رجیم و رانده کند ، از عرش فرود آورش». چون خلق آدم به پایان رسید ، خدای او را بر ملائک عرضه کرد ، همه سر تعظیم فرود آوردند. ابلیس را چاره‏ای نبود جز آنکه به سبب عشقِ بی‏پایان و حسابش بر این اعتراض. بزرگ‏ترین اعتراضی که توان تصورش هم نیست.
    این‏گونه ایستادن در برابر آنکه همه چیز توست ، با تمام آگاهی و بصیرتش ، کاری است قابل ستایش که آدمی را قدرتش نیست. تمام آزادی‏خواهان بشریت از شیطان بیاموزند درس عشق و ایثار و شهامت را ،‏ پیراهن عمارت از تن بیرون ساختن و لباس ذلت پوشیدن ،‏ فردوس و جنات را معاوضه با گرمای صحراهای زمین بی‏هیچ سود و ثمر و وعده‏ای ، کلاه پادشاهی از سر برداشتن و تسلیم محضِ امیر گشتن. کدامین ما ذره‏ای جرات داشته‏آیم بدین‏سان؟ کدامین ما بدون وعده‏های شیرینش به سویش شتافته‏ایم با قدم‏های استوار؟ کدامین نگاه‏ ما از سرِ لطف به کودکی یتیم و بیوه زنی درمانده و سالمندی دردمند افتاده است (جز برای باغی در سرزمینِ شیطانِ نفس


    امیر ::: چهارشنبه 86/2/19::: ساعت 4:54 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    برترین کلمه، " الله " است.


    حاضرترین کلمه، " خدا " است.


    وسیع ترین کلمه، " بهشت " است.


    پاک ترین کلمه، " فطرت " است.


    آرام ترین کلمه، " سکوت " است.


    گرسنه ترین کلمه، " حرص " است.


    مهربان ترین کلمه، " مادر " است.


    خونین ترین کلمه، " جنگ " است.


    بی نیازترین کلمه، " قناعت " است.


    باحیاترین کلمه، " فاطمه " است.


    راستگوترین کلمه، " آینه " است.


    تنگ ترین کلمه، "  قبر " است .


    بی حال ترین کلمه، " تنبل " است.


    عبرت انگیز ترین کلمه، " قبرستان " است



    امیر ::: چهارشنبه 86/2/19::: ساعت 4:44 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    معیارهای انتخاب دوست، حفظ آن و نوع روابط با او در روایاتی از امیرالمومنین علی علیه السلام

    از کتاب غررالحکم و نهج البلاغه:


    1 - از دوستت ایمن مباش تا این که او را بیازمایى و بسیار با احتیاط با دشمنت‏ برخورد کن .


    2 - دوراندیش کسى است که دوست نیک را برگزیند، زیرا که فرد به دوستش سنجیده مى‏شود .


    3 - براى خدا دوست ‏بدارکسى را که براى اصلاح دین با تو نبرد مى‏کند و تو را یقین نیک و درست مى‏آموزد .


    4 - دوستت را گرامى دار و از دشمنت درگذر تا فضل و مردانگى براى تو مسلم گردد .


    5- لغزش دوستت را ببخش تا دشمنت تو را پاک پندارد .


    6 - هرکس با مردم گذشت وجوانمردى داشته باشد ازدوستى آنان برخوردار گردد .


    7 - دوستت را با نیکى و خوش رفتارى سرزنش کن و بدى‏ها و زشتى‏هاى او را با بخشش و هدیه دفع کن و ازخود دور ساز .


    8 - هرکس در راه رضاى خدا (با دیگرى) همنشینى کند ، همنشینى با او نیک و گرامى و دوستیش پایدار است .


    9 - برادرى و دوستى با نیکان مغتنم است و همچنین دورى گزیدن از همنشینى با بدان و بدکاران .


    10 - با خردمندان هم صحبت ‏باش، با دانشمندان همنشینى کن و برهواى نفس پیروزشو تا رفیق گروه برتر و بالاتر شوى .


    11 - همنشینى با دوست عاقل، روح را زنده مى‏کند .


    12 - هرکه دوستیش با تو در راه خدا نیست از او بترس، زیرا که دوستیش پست و همنشینى با وى زشت است .


    13 - دوستى دنیا زدگان به کمترین چیزى که پیدا شود و پیش آید از بین مى‏رود .


    14 - آنان که براى یارى خدا با هم برادرى مى‏کنند دوستى شان براى پایدارى سبب آن دوستى، پاینده و پایدار است .


    15 - دوستى دین داران با یکدیگر دیرقطع مى‏شود و دوام و ثباتش دایمى است .


    16 - دوست هرکس عقل اوست .


    17 - پیوند دوستى را با برادران دینى خود محکم سازید که آنان ذخایر دنیا و آخرت هستند . مگر نشنیده‏اید که خداوند در قرآن شریف به تاثر گمراهان در قیامت اشاره کرده که مى‏گویند: (در روز سخت) نه شفیعى داریم، نه دوستى که در کارمان همت گمارد .


    18 - با دوستان همراهى کردن، دوستى را پایدار مى‏دارد .


    19 - هرکه را دوست مى‏دارید در راه خدا و براى او، دوست‏ بدارید و هرکس را دشمن مى‏دارید در راه خدا و براى او، دشمن بدارید .


    20 - اگر با شمشیرم بر بینى (فرق - دماغ) مؤمن بزنم تا مرا دشمن بدارد، دشمن نخواهد شد و اگر همه دنیا را درگلوى منافق بریزم تا مرا دوست‏ بدارد، دوست نخواهد داشت و این حقیقتى است که بر زبان پیامبر امى (ص) جاری شده که فرمود: «اى على! هیچ مؤمنى تو را دشمن نمى‏دارد و هیچ منافقى تو را دوست نخواهد داشت .»


    21 - دو کس درمورد من هلاک خواهند شد: دوست غلو کننده و دشمن سرسخت .


    22 – سودمند ترین گنج ها، دوستى دلهاست .


    23 - دوستى با تلخی و جدال نشاید .


    24 - هرکس دوستت دارد، (تو را از بدى) نهى کند و کسى که دشمنت دارد فریبت دهد .


    25 - دوستى مقام و ریاست، انسان را از دوستى به پروردگار باز دارد .


    26 - کسى که مرا دوست دارد در هنگام مرگ مرا به گونه‏اى مى‏یابد که دوست مى‏دارد، و کسى که مرا دشمن دارد در آن هنگام به گونه‏اى مرا خواهد یافت که ناخوشایندش مى‏باشد .   


    27- اموالتان را متوجه کسى سازید که دلهایتان او را دوست دارد .


    28 - کسى که ازخدا بترسد مردم او را دوست دارند .


    29- کسى را که به خاطراصلاح دین با تو مبارزه مى‏کند و تو را یقین نیکو مى‏آموزد براى خدا دوست ‏بدار .


    30 - برحذر باش از دوستى با دشمنان خدا، و خالص نمودن دوستى براى غیردوستان خدا، چرا که هر گروهى را دوست داشته باشید با آنان محشور خواهید شد .


    31 – زبان، بیان کننده مراتب دوستى است، اما ظاهرحال، حاکى از محبت دل است .


    32 - شایسته ترین فرد براى دوستى، کسى است که سودش براى تو و زیانش براى دشمن تو باشد .


    33 – در دوست داشتن، زیاده روى مکن .


    34 - محبت قلبى ، با دوستى محکم گردد .


    35 - سه چیز موجب محبت دلهاست: دین دارى، فروتنى و بخشندگى .


    36 - سه چیز محبت آور است: خوش خلقى، رفاقت نیکو و تواضع .


    37 - چشم دوست، ازدیدن عیبهاى دوست نابینا، و گوشش از شنیدن بدیهایش ناشنواست .


    38 - از دست دادن دوستان، غربت و تنهایى است .


    39 - کسى که چیزى را دوست ‏بدارد همواره به یاد او سخن گوید .


    40 - آن که ما اهل بیت را دوست ‏بدارد باید پوششى از بلا را مهیا سازد (یعنى آماده پذیرفتن بلاها از سوى مخالفین ما باشد).




    امیر ::: چهارشنبه 86/2/19::: ساعت 4:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 5
    بازدید دیروز: 22
    کل بازدید :353945

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    جاده خدا
    امیر
    خوش برخورد

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    جاده خدا

    >>لینک دوستان<<
    پردیس
    دانشجوی دانشگاه المهدی
    محمدعلی مقامی
    منتظران ظهور
    بتلیجه
    هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند)
    یا اباصالح المهدی (عج)
    .:: در کوی بی نشان ها ::.
    دختر شهید
    سرای اندیشه
    .:: بوستان نماز ::.
    * مطالب علمی *
    معراج ستاره ها
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    مهر بر لب زده
    عشاق
    گروه تک تاز
    شب و تنهایی عشق
    حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
    آقاشیر
    دریـــچـــه
    کـــــلام نـــو
    شلمچه
    کلبه عشق
    .:: رویش عشق::.
    تکنولوژی کامپیوتر
    یادداشتها و برداشتها
    ولایت تا شهادت
    رنگارنگه RANGARANGE رنگارنگه
    دخترک
    *اسرار موفقیت*
    فقط خدا رو عشقه
    برای اولین بار ...
    تمهیدات
    ایحسب الانسان ان یترک سدی
    یاد ارباب حسین علیه السلام
    رند
    پاک دیده
    پنجره چهارمی ها
    manna
    پرسش مهر 8
    آواز پرجبرئیل
    ساحل نشین اشک
    عشق الهی
    عطش
    دانلود download امپراطور دریا بازی موبایل نرم افزار کرک کد لینک
    به یاد شهدا
    جک ، اس ام اس و عکس در خنده سرا
    شهدای استان خراسان
    جامعه بانوان ابهر
    COMPUTER&NETWORK
    گچساران بلاگ عشق
    پاتوق دخترها
    تبادل لینک وافزایش بازدید
    تازه ها
    نگاه منتظر
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو
    ثانیه
    کتابدار فردا
    به دادم برس
    فرجی دیگر
    مسافر عاشق
    خلوت من
    ابوالفضل فتحیان
    هدهد سرگشته
    فرشتگان
    خط بارون
    معراج مومن
    شریعت پاینده
    کلک بهار
    ازدواج
    بسوی ظهور ...
    زورخانه باباعلی
    قافله شهداء
    منطقه ممنوعه
    ستاد مردمی حمایت از تحریم کالاهای صهیونیستی
    کبو ترانه
    کبو ترانه تا بام ملکوت
    جزیره تنهایی من
    دوزخیان زمین
    پیامبر اعظم
    عشق و......
    تصویر تازه
    جمهوریت
    مذهب
    هیئت بقیه الله شهیدیه
    ماء طهور
    تخّلات خزان‌زده
    ناگفته های آبجی کوچیکه
    عــــشق کوچک
    آسمان سرخ
    عاشق دلباخته
    امیدزهرا
    شب مهتابی
    شعر و دل نوشته های اسارت
    تنهام نزار
    سروش بهاری
    شیعه مذهب برتر
    همسفر عشق
    حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد
    کورش 2009
    عروسک تنها و دلتنگ!!
    عمو اکبر
    آبدارچی پارسی بلاگ
    شاهد
    شمیم
    شیلو عج الله
    وجودم بخاطر وجودش بوجود آمد
    السلام علیک یا صاحب الزمان
    عوامل پیشرفت ، راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست ؟
    زنان در جهان
    رنگارنگ
    حقیقت بهائیت
    یاد لاله ها
    مشکی رنگه عشقه
    مذهب فرهنگ
    lovlyworld
    گل نرگس Narcissus
    نورالهدی
    محبت
    اونایی که دوست داشتنشون سخته کسایی اند که بیشتر به عشق نیازمند
    چرک نویس های یک سردبیرجوان
    کبوترانه
    دل نوشته
    جالب وخواندنی از همه جا(((آسمون ریسمون)))........
    همه چیز...
    پرنسس کوچولو
    وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs
    غایب از نظر
    اقاقیای من
    توهمات قرن 21
    دیــار عـاشقـان
    خودت va خودم
    .: حرف دل :.
    اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
    تاریخ تمدن جهان
    دانشمند
    پروانه وار
    سلطان عشق
    سامانتا
    پرستوی مهاجر
    14 امام
    بدانیم
    سرزمین دور
    پرواز
    دختر و پسر ها وارد نشند اینجا مرکز عکس های جدیده
    محرما نه
    موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
    قدرت شیطان
    حریم یاس
    علم نوین
    فضول محله
    زیر آسمان خدا
    کجایند مردان بی ادعا؟
    رهگذر

    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    دنیای امروز ما
    صور اسرافیل
    عاشقان میگویند
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    جزیره ی دیجیتالی من
    دوستانه و صمیمانه
    خلوت تنهایی
    Esteghlal Ahvaz Football Club
    اس ام اس عاشقانه
    پشت جبهه
    شادی(زمزمه های دلتنگی)
    Ship & Naval
    اوریا
    ای گل طاها
    در گوشی با خدا
    رایحه طوبی
    بروز ترین و بزرگترین و بهترین مرجع رپ فارسی
    به احترام بهار بر پا
    انتظار
    به سوی حقیقت
    اس ام اس عاشقانه اس ام اس سرکاری - sms love - smsi.parsiblog
    گل یخ
    روح .راه .ارامش
    رایانت
    خاطرات عسل خانوم
    سئوالهای منتظر جواب
    علوم جهانی
    **** نـو ر و ز*****
    دین جوان
    باور
    نیروهای ویژه
    به راه لاله ها
    خاطرات
    معجزه ی شیطان
    پوتین خاکی
    اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز
    صبا
    یاس کبود
    موجی عشق
    وبلاگ رسمی امپراطور دریا
    lovely
    یوسف
    نسیم فسا
    desperado bug
    طبیب عشق....
    اس ام اس و مطالب طنز و عکس‏های متحرک
    پروژه , پروژه های دانشگاهی ، پروژه های دانشجویی
    خنده بازار
    میکده
    یعسوب
    ما ایران
    jtvesal
    من ... تو ... باران
    دوستداران حقیقت
    تنگرا

    پاتوق جوانان
    Ghasedak
    یاد ایام
    emperor of the sea
    نسل برتر
    به خود آییم
    بی تو زندگی نتوا نم...نتوا نم...خدای من
    خورشید بی غروب
    دوست دارم تو تنها ارزویم باشی
    گذشته ... اکنون ... آینده
    عصر انتظار
    دانستنیهای علمی ، تاریخ، ترفند ، دانلود
    هواداران محسن چاوشى
    صدای پای ترنم...
    بهترین بهانه
    پنجره
    بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین
    فریاد دل
    اینجا پرنده...
    پرسپولیس همیشه قهرمان
    خانواده و زندگی سالم
    کشکول صادق
    سرگرمی
    کوچه ام مهتابی است
    مجید-آریان-عشق-محجوبه
    توصیه هایی برای سلامت روح خودم وشما
    جوک اس ام اس های آف عاشقانه وضد حال
    جوک اس ام اس
    متن و شعر
    گلخانه
    Westlife Fans United
    به جای حرفهای همیشگی
    دنیای من
    آثار هنری گل سرخ
    تنها ترین تنها
    دلداده
    اسوه نخبگان

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<


    کاربردی ترین کدهای وبلاگ نویسان